FC2ブログ

こどもの家 父母の会からのお知らせ

2016-2017年度 2月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第6回 クラスマザー会 議事録

1.会計中間決算報告(会計)

収入:2016年度全体予算8,240ドル/上半期実績7,613.06ドル
支出:2016年度全体予算8,220ドル/上半期実績3,125.20ドル

詳細は下記の「2016年度こどもの家 父母の会中間報告」を参照。
201702 budgetreport J
注釈
* 2016年度会費収入:平日クラス及び日本語学校
①オーナメント、園児への手作りプレゼント材料及びリフレッシュメント
②DVD作成費用,謝礼 下期に制作代金$240支払予定
③餅つき材料、謝礼
④参加賞品、備品
⑤クリスマスと年度末の先生方及び教会関係者への謝礼、餞別
⑥年度末の会計状況により寄付。
⑦日本語クラスの発表会リフレッシュメント
⑧文具(コピー用紙、カードなど)、父母の会備品、銀行手数料等

ご質問のある方は会計担当までお気軽にご連絡下さい。


2.おもちつき大会の感想・反省・意見(おもちつき委員/ボランティア)

*下記は先月のクラスマザー会で行われたメイン報告への追加意見からの抜粋。

【もちつき用の米蒸し】今年は初めてプロパンを使い、子供たちが危険ではないかという心配もあったが、委員やボランティアの方々、大神さん、もち名人ご婦人と、誰かがずっと付いていてくださったので大丈夫だった。来年もプロパン使って餅を蒸したい。蒸し時間の短縮にもなり、美味しさも違う。

【待ち時間対策】太鼓演奏をしている間は、もち配り(もちつき)が中断し、途中まで長い時間並んでいた人は列を離れることができず、太鼓をそばで見て楽しむことができなかった。行列の長さによっては、整理券を配っては? または、司会のアナウンスを工夫するなどして、太鼓開始の数十分前に、いったん列を中断するのもいいかもしれない。

【待ち時間対策】太鼓の前に10分ほどもちが出てこない状態が続き、50人以上がずっと並んで待っていた。おもちが出てくる前の「前菜」として、ワッフル(来年度も作る場合)やおぜんざいをおすすめできるよう、司会も含めて、もっとアナウンスをしていけたらよいと思う。

卒園生の多くが園長先生に会いに来ていて、お花を持ってきた子もいたことが印象的だった。例年のことだが、おもちつき大会は、卒園生が園長先生や先生たちと触れ合える唯一の機会。園長先生が、おもちの返しをお休みし、卒園生と話をしたり、園内を案内できる時間を作ってはどうだろうか? 園長先生のご意向もあるので、来年に向けて検討できたらよい。


3.アキラさんのお料理教室のお知らせ(料理教室委員)

開催日時:3月15日(水)れんげクラス中の時間帯(11時~11時半まで試食)

【メニュー】
前菜:胡瓜のガスパッチョスープ(Cucumber Gazpacho)
メイン:ベルジャムエンダイブとハムのグラタン グリーンサラダ添え(Belgian Endive and Ham Gratin with Petite Salad)
デザート:マンゴー・ムースケーキ(Mango Mousse Cake)

値段:大人1人 16ドル
託児サービス:子供1人あたり、プラス1ドル
予約受付:2月15日(水)にメール告知&ポスター掲示。メールに記載されているリンクの専用フォームからの申込みで、先着25名まで。


4.第2回お気持ちWeekのお知らせ(会長)

無人で行うお気持ち箱テントセール「お気持ちWeek」の第2回を開催します。
各家庭からお持ちになった品物を、開催期間中に各自テント下にドロップしてください。
無人セールなので、お気に入りの品物がありましたら、各自お気持ち箱に入金(ドネーション)し、物品をお持ち帰り頂くシステムとなります。皆様のご参加、心よりお待ちしております。

開催期間:2月22日(水)~3月4日(土)
場所:園庭に入ってすぐ右のテントの下
対象品:新品もしくは新古の大人と子供用品(本/服/おもちゃ/靴)、日用品、ご自宅でとれた野菜、果物など。**家電は除く**
収益:おファンドレイズの一環として園と父母の会に50%ずつ寄付

<お願い>
パズルやピースがたくさんある玩具などは、ジップロックにまとめたり、テープで留めるなどして購入しやすい形でお持ちください。
管理人はいないため、開催期間中はできるだけお子様が品物で遊ばないよう、散らかすことのないように皆様のご協力をお願いいたします。


5.30周年記念の会の準備状況報告(30周年委員)

開催日程:8月19日(土)午前中は在園児の会/夕方から卒園生の会

卒園生に向けては、昨年末に園からのホリデーカードに同封する形で、案内状を送付。現在、こどもの家ウェブサイト(URLは下記)、Facebook特設アカウント(URLは下記)でアナウンスしつつ、参加申し込みフォーム(URLは下記)から出席を募っているところです。4月末を締切としているものの、直前まで予定がわからない方も多いと思うので、締切延長を考慮したいと思います。

記念の会の運営費を集めるため、資金調達サイトGoFundMe(URLは下記)で、2000ドルを目標としたキャッシュドネーションを受付中。

卒園生の保護者でアーティストの方の30周年記念デザインがほぼ完成。Tシャツなどの記念アイテムを作る予定なのでお楽しみに。

在園児保護者の皆様には、上記を含め、詳細を3月から園だよりやウェブサイト、メールを通じて案内開始予定です。

今年度のさくら組は、「在園児」のカテゴリーとなります。

こどもの家ウェブサイトの30周年ページ
http://http://kodomonoie.us/30th/index.html

Facebookの30周年特設アカウント
https://www.facebook.com/profile.php?id=100014161118870

30周年記念の会(卒園生の会)参加申込フォーム
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8hRqwCA6HI5sjD26DkjwssgKnyGDhp9HTU8HQ3bXn4HC1sQ/viewform?c=0&w=1

キャッシュドネーション募集ページ
https://www.gofundme.com/celebrate-kni-30th-anniversary


6.ファンドレイズ(幾留さん)

アスパイア(カタログ販売)の受付は、2月18日(土)が締切。商品のお届けは、3月の春休み前を予定。アテンダンスシートにおすすめアイテムを表示していますので、ご参考にしてください。

スクリップ(ギフトカード販売)の買い置きを追加(スターバックス、Sprouts、Target、Amazon、ガソリンなど)。こちらもアテンダンスシートと事務所のドアにリストを表示していますので、ご覧ください。

Tシャツ販売は、3月にオーダー受付、運動会に間に合うよう4月に受け渡しを予定。


7.園長先生より

皆様、いつも、ありがとうございます。

インフルエンザをはじめとする風邪が流行っているということですので、お気をつけてください。熱があったり、キンダーをお休みされたりしている場合には、お大事になさってください。また、具合の悪い時はドクターとご相談の上、通園可能と判断なさったら登園して下さい。決して、ご無理なさいませんように。そのほか、お気づきの点があれば、事前に教えていただければ、園の方でも準備や対処ができますので、ご協力お願いします。

以上



2017 6th Class Mother Meeting Minutes

1.Mid-year Accounting Report(Accounting)

Revenue:2016 Budget $ 8,240 / Mid Year Result $ 7,613.06
Expenditures:2016 Budget $8,220 /Mid Year Result $3,125.20

For details please see “2016 KNI Parent Association Interim Report”, below
201702 budgetreport E
Annotation
* 2016 membership fee income:Preschool and Saturday School
①Ornaments, Handmade presents for the children, refreshments
②DVD production fee, thank you gift. $240 to be paid during latter half of the year
③Mochi ingredients, thank you gifts
④Participation prize, Preparation
⑤Christmas and end of year gifts to teachers, church members
⑥Donation based on year end fiscal status
⑦Refreshments for the Japanese School Presentation
⑧Office supplies(paper, cards)、office items for the Parent Association、bank slips

Please contact accounting with any questions.


2.Reflections on the Mochi Festival(Mochi Festival committee and volunteers)

*Comments below are excerpted from additional comments made during last month’s Class Mother meeting

【Mochi Steaming】This year we used propane for the first time. Although we feared the propane fire would be dangerous for the children, volunteers, Ms. Ogami, and committee members all took turns watching the fire, so all went well. We would like to continue using propane next year, as the steaming time is shorter, resulting in more delicious mochi.

【Alleviating long wait times】When the Taiko performance starts, mochi pounding stops. Those who had been waiting in line for a chance to pound, however, were forced to either give up their spot in line or stay in line to watch the performance from far away or with obstructed views. Perhaps someone can keep an eye on the line and stop giving out tickets when the performance time nears? Or, 10-20 minutes before the Taiko performance we can make an announcement and stop accepting people in line.

【Alleviating long wait times】There was no mochi delivered for about10 minutes before the Taiko performance, resulting in over 50 people waiting in line. It would be nice to offer those stuck in line some mochi waffles (if available next year), or zenzai (red bean soup) as appetizers. We could also continue to remind people about such items over the loudspeaker.

Seeing all of the graduates coming to see Encho Sensei and the other teachers; seeing a student bring flowers to Encho Sensei left a lasting impression. Would it be nice for Encho Sensei to have time away from her mochi turning duties (during mochi pounding) to devote to these former students? Of course, Encho Sensei will also have an opinion about this, so it would be nice to return explore some possibilities idea next year.


3.Information about Chef Akira’s Master Cooking class(Cooking class committee)

Date/Time:March 15(Wed)during Renge class (Tasting: 11:00~11:30)

Menu
appetizer: Cucumber Gazpacho
Main: Belgian Endive and Ham Gratin with Petite Salad
Desert: Mango Mousse Cake

Price:$ 16 per erson
Babysitting:$1 per child
Deadline:Information will be e-mailed and posted on Feb 15(Wed). Please follow the link to register. We will accept the first 25 applicants.


4.Second Mini-Rummage Sale(President)

This will be our second Mini Rummage Sale of the year.

Please bring items to donate and place them under the tent. As no one will be manning the sale, if you find something you would like to purchase, please place your money into the designated donation box.

Dates:February 22(Wed)~ March 4(Sat)
Place:Tented area just right of the entrance to KNI
Items:NEW or ALMOST NEW items (books, clothes, toys, shoes)for adults and children, every day items, vegetables or fruit harvested from personal gardens, etc. WE WILL NOT BE ACCEPTING ELECTRONIC ITEMS.
Revenue:Funds raised will be divided 50/50 between the Parent Association and the school.

<Reminder>
Please place puzzle pieces or other small components into taped ziplock bags, Items often get separated, so please be mindful how you bring your donations.

Because no one will be manning the donated items, please make sure your children do NOT play with the toys. Keeping the area tidy helps buyers see items more easily.


5. KNI’s 30th Anniversary (30th Anniversary Committee)

Date:August 19(Sat)The morning for current students / The evening for graduates

Last year we sent KNI graduates a holiday card with information about the celebration. We currently have a website (url below), facebook page (url below), plus a registration form (url below). The original deadline was in April, but we are considering extending the due date, given last minute changes in people’s summer plans.

A GoFundMe site has been created to help pay for the celebration. The goal has been set for $2000.

A parent of a former student is an artist who will be creating the design of the 30th Anniversary Celebration. We plan to have T-shirts and other commemorative items made, so stay tuned!

Parents of current students will begin receiving relevant information beginning in March, via KNI newsletter, the KNI website, e-mail, etc.

This year’s graduating Sakura class will be considered a “current student” for the festivities.

KNI Website for the 30th Anniversary
http://kodomonoie.us/30th/index.html

Facebook page of the 30th Anniversary Celebration
https://www.facebook.com/profile.php?id=100014161118870

30th Anniversary Celebration(For Graduates of KNI)Participation Sign-up Form
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8hRqwCA6HI5sjD26DkjwssgKnyGDhp9HTU8HQ3bXn4HC1sQ/viewform?c=0&w=1

Cash Donation Page
https://www.gofundme.com/celebrate-kni-30th-anniversary


6.Fundraising(Ms. Ikudome)

Aspire(catalogue sales)deadline is Feb 18日(Sat). Purchased items should be delivered in March, just before spring break. Recommended items will be posted by the attendance sheet, so please take a look.

Scrip(gift card sales)that you may purchase without preordering include: Starbucks, Sprouts, Target, Amazon, Gas, etc. The complete list of these cards will be posted on the office door and by the attendance sheet. Remember to come take a look!

T-shirt sales will begin in March, and be delivered in April, well in time for Sports Day.


7.From Encho Sensei

Thank you, everyone, for your continued support.

The cold and flu are on the rise lately, so please be careful. If you have a fever, or must stay home from kindergarten, I pray you rest and take extra care. If you feel your child is well enough to come to school, we encourage you to bring him/her. If you have any worries about your child’s health or well being, please let us know ahead of time and we will make

2016-2017年度 1月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English


2016-2017年度 第5回 クラスマザー会 議事録

1. クリスマスDVDについて


今年も子供たちが頑張った姿を無事ビデオに収めることができました。
今回はプロのビデオカメラマン、編集、サウンドができるお父様方のボランティアがあり、
大変恵まれた状態での撮影を行うことができました。ありがとうございます。

<DVD売上報告>
> 売上枚数:DVD 104枚/ブルーレイ 38枚=合計回収金額 464ドル
> 今年は初めてブルーレイの受注を行いましたが、予想以上の申し込みがありましたので、来年も引き続きブルーレイを作製したいと思います。
> 今年は外注ではなく、ボランティアのお父様が膨大な量の編集を担ってくださっています。DVDの受け渡しに遅れが出たとしても、どうぞご理解ください。

<DVD制作委員が気づいた点>
> 例年どうしても泣いている年少さんのお子さんを無理やり舞台に上げたり、舞台袖で叱っている保護者の方の姿がみられます。年少さんは特に保護者の付き添い許可が出ているので、子供が泣いた場合には、思い切って一緒に壇上の隅に上がり、親子でよい思い出を作って欲しいと切実に思います。壇上で一緒に歌い、一緒にDVDに映れることを年少クラスの特権として、保護者の方々にはご理解いただけるようにできたら幸いです。撮影も編集側もその方が助かります。
> 今年も、「パフォーマンス中の撮影禁止」を再三お願いしたにもかかわらず、ビデオを撮られている保護者の方々がいらっしゃいました。撮影側としては問題ありませんが、他の保護者へ不公平なこと、園側が希望する「子供達への温かい拍手」が減ってしまうため、来年以降、さらに状況改善にご協力いただけると幸いです。

2.クリスマス会の感想・反省・意見(下記は抜粋)


<クリスマス委員・写真委員より>
> クリスマス委員の前日・当日の準備は、スムーズに進めることができました。
> 写真委員についても、ボランティアの方々からの指摘や反省点は特になく、スムーズに進められました。

<クラスマザーより>
> ドキドキ&ワクワク、楽しいクリスマス会でした。
> 沢山の生徒や保護者がいるなか、会がスムーズに行われたのがよかったです。
> 今年は、年少クラスで泣いている子供が少なく、すごいと思いました。
> ピアノの演奏が、とても素敵でした。

<会長より>
> 全体的に皆、和やかに会が進められてよかったです。
> マイクの音響などがよく、聖劇の一人一人の声がよく聞こえたように感じました。
> クリスマス委員、ボランティアをしてくださった各クラスの保護者、DVD制作班、写真係の方々、またそれを支えていただいたご家族の皆様、本当にありがとうございました。

3.おもちつき大会の報告(もちつき委員リーダー/浅井)

> 来場者数:575人
> 収益額:1377ドル
> 今年のおもちつき大会が20分ほど遅延し、一般のお客様と園のご関係者の皆様にご迷惑をおかけしたことをお詫び致します。申し訳ありませんでした。
> 今年は、キッチンで使用予定だったガスの停止(プロパン使用に急きょ変更)、教会駐車場における想定外の駐車により、薬味台などが置けなかったこと、キッチン開放時間の遅れ、当初予定していた場所が使えないなど、直前に様々なアクシデントがありました。こうしたなか、ボランティアの皆様、もち委員、先生方の団結力によって、大会を実現できました。様々な形でお手伝いくださった皆様に心から感謝しています。ありがとうございました。
> 今後のおもちつき大会をよりよいものにするため、ボランティアとして、またお客様としてのご感想・ご意見を、もち委員、クラスマザー、またはもち委員会メール(kni.mochi@gmail.com)まで、お知らせください。

4.会計より


> クリスマス・おもちつき関連の精算書提出は、1月28日(土)までにお済ませください。

5.その他

<アキラさんのお料理教室>
> 料理委員がアキラさんの予定を確認し、2月の園だよりで開催日をお知らせできるよう調整中。
> メニューの詳細は、2月のクラスマザー会で報告予定。

<第2回お気持ちWeek>
> 長雨の影響もあり、2月下旬~3月上旬をめどに開催予定。
> 今回は、玩具・本・その他アイテム(電化製品を除く)の新品または新品に準ずるもの(未使用・新古)を募集予定。前回は子供用のみだったが、今回は大人用も含む。

6.ファンドレイズ(幾留さん)

> 2月にアスパイア(カタログ販売)を受付予定。(おすすめアイテムは、サイズ感も耐久性も抜群の「ショッピングバッグ」や「クッキー生地」!)
> 4月ごろにスクリップ(ギフトカード販売)を受付予定。
> 事務の方で、いくつかの銘柄のギフトカードをストックしていますので、ご活用ください。(スターバックス、ARCO、See’s Candy、Sprouts、Vons、ウォルマートなど)

7.園長先生より

【クリスマス会について】
> お天気に恵まれ、無事に終えることができ、本当によかったです。
> クリスマス委員の皆さまが慣れていらっしゃり、いろいろなところでサポートしてくださいました。ありがとうございます。
> さくら組の聖劇は、これまで練習してきたなかで最高で、心に残るいい演技でした。年少・年中の歌も、本番でよくがんばりました。子供たちも、見てくださっている保護者の皆様も、職員一同も、それぞれにうれしい気持ちを感じることができたと思います。

【おもちつき大会について】
> 直前のアクシデントがいろいろとあり、キャンセル直前のところまでいったものの、「どうしたら、開催できるか?」を前向きに考え、皆の力でひとつひとつ乗り越え、実現させることができ、本当に感謝しています。
> 連日の雨のなか、お天気にも恵まれてよかったです。
> 園庭の管理もよくしていただき、園内では遊べないことを知らせる黄色いテープを貼っていただいたことも効果的で、とても助かりました。
> 皆の力を合わせて団結し、胸がいっぱいになるほど、よい行事となりました。クラスマザーの皆様にも、こちらが気づかない部分でお手伝いいただいたと思います。ありがとうございました。

以上


2017 5th Class Mother Meeting (January)


1. Christmas DVD


We had a great team of professional parent volunteers again this year to capture the Christmas Pageant/Program video. The DVDs and Blu-ray discs will be available soon.


* The number of DVDs sold: DVDs 104, Blu-rays 38
* The total amount of collected money is - $464
* This was the first year we offered Blu-ray option. Since we had more Blu-ray orders than anticipated, we will continue to offer both DVD and Blu-rays next year.
* One of the parents is working on the editing instead of outsourcing this year; there could be some delay to get the video to everyone. It is a lot of work for him and we appreciate your patience.

< From the DVD committee>
* Every year we see some students of Momo, Renge and Sumire crying on stage. We strongly encourage parents to be on stage with them (holding them/standing by them). This will allow the student to be part of the performance and enjoy the experience. Please don’t force them to be on the stage by themselves. It would help to make the shooting smooth as well.
* We have been asking the parents and family to refrain from recording home videos while the children are performing, but there were many that was doing so. This leads to obstructing views of other families and is not fair to those who complied with this policy, blocking the video recording committee and resulting in less applause for the children that are performing. We would like to further encourage the families for their cooperation next year.

2. Response, opinions of the Christmas Program


* Preparation the day before and the day of Christmas Program went smoothly.
* The photography committee had no complaints and feels everything went smoothly as well.


* It was a fun Christmas Program filled with excitements.
* With large numbers of attendees (students and families) the Christmas Program was carried out well.
* Compared to other years, there were less crying by the younger children and was very impressed with their performance.
* The piano performance was wonderful.


* Everything was peaceful and ran well.
* The quality of the sound was great, we were able to hear each child clearly during the Christmas Pageant.
* A big thank you to the Christmas committee, volunteers from each class, DVD committee, Photography committee and to all the families that have supported the Christmas Program.

3. Reports from the Mochi Festival (Mochi Committee leader/Asai)


* Attendance: 575 people
* Donations: $1377
* We had a 20 minutes delay at the start of the event and would like to send our sincere apologies for the wait.
* We did not have access to the stoves in the kitchen, so we had to use propane gas burners outside. We also had an incident in which a car of the church staff was parked where the condiments station was supposed to be prepared. Due to these circumstances, the start of the event was delayed, but thanks to the volunteers, Mochi committee members, and KNI teachers, we were able to run a successful event.
* Please help us make the Mochi Festival better in the future by sharing your thoughts and opinions with the Mochi committee, class mothers, or by email at kni.mochi@gmail.com.

4. Finances

* Please turn in reimbursement requests for Christmas Programs and Mochi Festival by 1/28 (sat)

5. Miscellaneous



* The Cooking class committee will confirm its schedule with Chef Akira and will send out potential dates through the KNI Newsletter.
* The Menu will be announced at the February Class Mother meeting.

<2nd Rummage Sale week>
* Due to the weather forecast, we are looking at potential dates of the rummage sale to be around the end of February to beginning of March.
* This time we will be accepting brand new or newish items, tools, toys, books, items for adults, unlike the previous rummage sale that was limited to only baby/kids items. Electronics are excluded.

6. Fundraiser (Mrs. Ikudome)


* Aspire catalog will be going home in February. (Key items are, shopping bags that are durable and just the right size, and Cookie doughs!)
* Scrips gift cards will be on sale in April.
* There are stocks of gift cards at the KNI Office. Please contact us if you are interested in purchasing these gift cards: (Starbucks, ARCO, SEE’S Candy, Sprouts, VONS, Walmart etc.)

7. From Encho Sensei


* I am very happy that everything went well and the weather was also great.
* We had an experienced team of Christmas committee that supported us the day of. Thank you so much.
* Sakura class’s Christmas pageant was one of the best performances out of all the times we have practiced. The other classes sang extremely well and thought everyone did a great job. I believe everyone that have participated and watched the Christmas Program had a joyful feeling in the end.

< Mochi Festival>
* We had many bumps in the road and even had thoughts of cancelling the event. However, we were able to move forward with a positive attitude and find solutions to make this event a success. I am grateful for everyone’s effort to overcome each obstacle one by one.
* Despite continued rainy days prior to the event, we were blessed with great sunny weather the day of the event.
* School playground was well managed and the yellow tape notifying guests that indoor play area was closed during the event were very helpful and well organized.
* We were able to come together as a team to make this event possible and I am so grateful for everyone that contributed to make Mochi Festival a successful event.

2016-2017年度 12月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第4回 クラスマザー会 議事録

1. クリスマス会についての説明とお願い事項(園長先生・クリスマス委員)

【園長先生より】

> 皆様で参加し力を合わせて、皆様で楽しむというのが、いつもの私共のクリスマス会の趣旨です。 職員だけではとても回っていかない会ですので、皆様のお力添えが要ります。できるだけプログラムがスムーズに進むようにご協力いただけたらと思いますので、よろしくお願いします。

> また、当日は、写真を撮るより、できるだけ子供たちに拍手をしていただきたいと思います。

> 今年はカレンダーの関係で、どのクラスも本当に練習時間が少ないなかで頑張っているので、ぜひ、いっぱいの拍手をしてあげて欲しいと思います。

【当日のスケジュール】

9:00〜10:00 クリスマス礼拝@教会礼拝堂

* シャロン先生からのクリスマスメッセージ

* クリスマス献金

* さくら組による聖劇

10:00〜10:30 リフレッシュメント@ホール前駐車場

10:30〜12:00 クリスマス祝会

* 子供たちによる歌や演奏の発表(年少、年中、年長の順)

* サンタクロースからのプレゼント

* 園歌斉唱

* 終わりの挨拶

【会場へ到着したら】

> 保護者の方は、Elm St沿いSan Gabriel Blvd側の教会後方の入口からお入りください。

> 入口のすぐ右側に置いてあるアテンダンシートに必ずサインをして下さい。子供たちがサンタさんからプレゼントを受け取ったかどうかの確認のため、サインインは重要になります。さくら組は、通常どおり、園の入り口でのサインナップとなります。

> 教会内には機材が置いてあり、大変危険なため、子供たちの動きにご注意ください。

> ご不明な点がありましたら、サンタ帽をかぶったクラスマザーや役員にお声がけください。

> プログラムや処々のお願い事項を、プロジェクターで壁にも映し出しますので、ご覧ください。

【座席について】

> クリスマス礼拝時は、皆様のお席は自由席となっています。さくら組以外の保護者の方は、お子様と一緒に来ていただき、どこの席でも空いている所にお座り下さい。(自由席)

> パフォーマンス時は、クラスごとに指定されたスペースに座っていただきます。普段、園への送迎をしていない保護者や親戚がいらっしゃる際は、席がわかるよう、園児のクラス名をお知らせください。

> 複数のクラスを取っている方は、年少年中のどちらで出るか、園またはクラスマザーにご確認ください。

【献金について】

> クリスマス会のプログラムに献金袋を入れてあります。その献金は、1年に一度、教会の方へ捧げる献金です。

> チェックの宛先は、「こどもの家」ではなく、「First United Methodist Church」または「First UMC」にしていただくか、ブランクにしていただけますようお願いします。

> 礼拝の際に、献金の時間がありますので、その時にしていただけたら一番いいと思います。

【さくら組の聖劇について】

> 聖劇後、園内で園児の着替えが終わり次第、どんどん外に出しますので、保護者の皆様は園庭に迎えに来て下さい。

> 園内や園庭の混雑を避けるため、できるだけ早く、お子様をリフレッシュメント会場へ連れて行っていただけたらと思います。

【リフレッシュメント】

> クリスマス委員がリフレッシュメントを用意させていただきます。テーブルがコの字になっていますが、どのテーブルでも同じものをサーブしています。

> 子供たちがリフレッシュメント会場で走り回らないよう、保護者の皆様のご協力をお願いします。

> 皆様に作って頂いているオーナメントは、2つのクリスマスツリーに分けて飾ります。それぞれのツリーにクラス名が表示してありますので、お楽しみいただけたらと思います。

> 雨が降った場合、リフレッシュメントはホールで、子供が集まる場所は、その2階の教室に上がって確認の後、入場となります。

【リフレッシュメント後】

> リフレッシュメント終了10分前までに、園児のトイレをお済ませください。

> 10時半までには、先生方、クラスマザーの指示にならい、各クラスの列にお並びください。

> 教会内は飲食禁止であるため、お菓子や飲料のお持ち込みはお避け下さい。

> 教会への入場は、年長、年中の後、年少組の順になります。

【年少のお子様への対応】

> 年少のお子様が保護者の方と離れがたく、泣いてしまった場合には、列の後ろへ回り、できるだけ列がスムーズに流れるようにご配慮いただけると幸いです。

> 年少組は、教会に入ってそのまま舞台へ上がります。お母様はお子様を見送られた後、後方の入口から入り、年少組の席にお座り下さい。

> パフォーマンス前にお子様が泣いてしまった場合、なるべく袖の方で、保護者の方がお子様と一緒に参加していただければと思います。楽しい想い出にしていただくことが一番なので、あまり無理はなさらず、来年、スムーズに出られるようになることを待っていただくのがいいと思います。

> 年少組の演奏が終わると、保護者の元へ帰りますので、皆様のお席を知らせてあげてください。席に戻った後は、保護者と一緒に残りのパフォーマンスを見ていただきますので、「離れるのは少しの間だけだからがんばって」と伝えていただけたらと思います。

【サンタさんからのプレゼント】

> さくら組のパフォーマンス後、サンタクロースが登場します。

> サンタさんとの面会順序は年中、年長、年少、未就園児。年少組は、途中でプレゼントを開けてしまわないよう、持っている時間を短くするために最後になっています。

> クラス毎にアナウンスがあり、園児は両サイドの通路を通ってステージに上がり、プレゼントをもらったら、中央の通路を通って元の席に戻ります。

> 未就園児の方にもサンタさんからプレゼントがあります。保護者の方と一緒に、上記と同じルートでプレゼントをいただいてください。

> プレゼントは、開けてしまうとバラバラになってしまい、名前が書いていないために誰のものか分からなくなってしまうので、家に帰るまで開けないようご注意下さい。

【会の終わり】

> 最後に園歌を歌って、きちんと挨拶をして終わりにしたいと思いますので、最後まで残っていただけると幸いです。

【お帰りの際にお持ち帰りいただくもの】

① ツリーに飾られている手作りオーナメント

② サンタさんからのプレゼント

③ 教室に展示されている作品(複数クラスを取ってるお子様は各クラス)。場所がわかるように案内を教室の入り口に貼っておきますので、ご参照下さい。

> 作品は取りにくいので、子供ではなく保護者の方が取るようにして下さい。

【写真撮影について】

> 当日、ビデオ・写真ボランティア以外の一般の保護者の方々には、聖壇の前での撮影や、席から立って、または通路からの写真・ビデオ撮影はご遠慮いただいています。

> 各パフォーマンス終了後に、クラスごとに写真撮影の時間を設けています。少ない時間で皆様に平等に撮影していただけるよう、撮影が終わった方は、両脇の通路より、お席にお戻りいただけますようお願いします。スムーズな流れになるよう、ご協力お願いします。

> なお、写真係の撮影写真は、後日ダウンロードできるリンクをお送りします。

【写真日について】

> クリスマス会当日は、皆様にパフォーマンスを楽しんでいただき、子供たちにできる限りの拍手を送っていただきたいため、パフォーマンス中の写真・ビデオ撮影は禁止とさせていただいています。そのため、クリスマス会前に下記のとおり、写真日を設けます。できるだけ、この日にドレスなどの正装で登園するなどし、撮影していただけますようお願いします。

12/14(水) れんげ、きく

12/15(木) もも、さくら

12/16(金) すみれ、うめ

2.クリスマス会について補足(クリスマス委員より)

【オーナメントとドネーションの締切とお願い】

> オーナメント締切:12/9(金)

> 期日までの提出がどうしても難しいという方は、写真オーナメントだけでも先にご提出ください。

> ドネーション締切:12/13(火)

【リフレッシュメント、企業ドネーション&保護者からのベイクドネーション報告】

<企業から>

* Trader Joe’s: クッキー&ジュース

* スターバックス:コーヒー100杯

<保護者から>

* 織田 梓さん(もも組)

* 村谷 渚さん(うめ、さくら組)

* 金剛 まどかさん (もも、さくら組)

* Chastity Nguyenさん(さくら組)

* Colleen Sugataさん(れんげ、きく、うめ組)

3. 餅つき委員より

> 日時:2017年1月8日(日)午後1時〜午後3時半(餅がなくなり次第終了)

> 2時からは、太鼓パフォーマンスが行われます。パフォーマンス中はお餅つきを中断します。

> 雨天は、ホールにてお餅つきを決行。太鼓はキャンセル、または、ステージの上でのパフォーマンスを考慮します。

> お餅つき大会について広く知っていただき、新しい方に来てほしいので、日本文化に触れる機会として、フライヤーを現地校や友達に配るなどして宣伝してください。

> ドネーションのご協力、ありがとうございました!

【ボランティア・サインアップについて】

> 多くの保護者の皆様、ボランティアのご協力ありがとうございます。

> 現在、ボランティアの皆様には、オンライン・サインナップをお願い中です。サインアップに際しては、メールでお送りした役職の説明をよく読んでいただき、ご希望の仕事をお選びください。

> 各部署の定員が決まっているため、上限人数に達した際には、役職の調整をさせていただきますことをご了承ください。

> 当日のボランティアの際には、お子様はなるべくお連れにならないようにお願いします。

> 当日は、仕事開始時間の15分前に集合願います。

4.その他

> 【クリスマスDVD】DVD3ドル、Blu-ray4ドルで、お申し込みを受付中。12/16(金)のクリスマス会前日が締切です。お申し込みは、用紙と現金を封筒に入れて、アテンダンスシート横の箱へ投函下さい。

> 【第二回お気持ちweek 】1月下旬または2月上旬に開催を検討中。詳細は追ってお知らせします。

5.ファンドレイズ(代理:大神さん)

> 色々ご協力いただきましてありがとうございます。

> スクリップも、お手元に届いていると思います。

> 事務室に、多めに購入したギフトカードが置いてありますので、クリスマスギフトや個人でご利用になられる方は、事務室へお立ち寄り下さい。ガソリン(76, Arco, Chevron)、シーズキャンティー、Sprouts、Vons、スターバックス、ターゲットもあります。

> 春にカタログ販売を予定しています。また、ご協力をお願いします。

6.園長先生より

> 12月は皆さんがそれぞれにお忙しい上に、クリスマス会や餅つき大会の準備等で本当に申し訳ないと思っています。どうかよろしくお願いします。

> 子供達が楽しみにしているクリスマス会が、喜びのうち速やかに進みますように、どうぞ皆さまお一人お一人のお力をお貸し下さいますようにというのが、園から皆さまへのお願いと気持ちです。それが皆さんの心に伝わるように、どうかご協力いただけたらと思います。

> お忙しい中ですので、お身体に気を付けて頂いて、皆さん健康でこの日が迎えられるようにしたいと思います。どうかよろしくお願いします。

以上


2016 4th Class Parent Meeting Notes

1. Christmas Show: Information and Requests (Encho Sensei and the Christmas Committee)

[From Encho Sensei]

* The KNI Christmas Show is an event where parents and KNI staff combine our efforts to create an enjoyable show. We need your support to hold such an event which cannot be run only by teachers. We sincerely ask collaboration from parents as well as guests during the show, so that the event will run smoothly. For the sake of the children we ask for your full support in this matter.

* On the day of the event, please focus on watching and applauding the children, rather than taking pictures. The children are always happiest when the parents are giving them their full attention.

* We have less practice hours this year due to the calendar, but children are doing their best practicing. Please give them a warm applause!

[Schedule of the Event Day]

9:00-10:00 Christmas Service @ Main Sanctuary

* Christmas Message from Pastor Sharon.

* Christmas Tithing (Offerings will go directly to the church. Please use envelopes provided in the program.)

* Christmas Pageant by Sakura gumi.

10:00-10:30 Refreshments (in the parking lot in front of the church hall) 10:30-12:00 Christmas Performance (Main Sanctuary)

* Children from each class will sing and perform musical numbers (Younger class will perform first)

* Santa Claus giving gifts to the children

* All children will sing KNI song

* Closing remark

[On Arrival]

* Please use the rear entrance facing Elm Street, near San Gabriel Blvd when entering the Main Sanctuary.

* Please make sure to sign in using the attendance sheet located at the entrance of the sanctuary. Sign-in is MANDATORY. We will use this sheet as reference for presents given to children. Sign-up for Sakura children will be at the KNI gate as usual.

* Recording/audio equipment will be installed inside the Church. Please keep eyes on your children so that they won’t get injured.

* If you have any questions, please feel free to ask KNI board members or Class Mothers (wearing Santa hat).

* The event programs and other reminders will also be projected on to the walls.

[Seating Arrangement]

* During the Christmas Service (9:00-10:00), all seats are available. Anyone except Sakura children and their parents can seat anywhere (free seating).

* There will be assigned seating during the children’s performance. Please inform guardians and guests the class name of your child, so that they know which assigned section they need to be seated.

* If your child belongs to several classes and you are not sure in what class he/she performs, please contact KNI or Class Mothers for information.

[Christmas Tithing]

* You will find Christmas tithing envelopes inside the Christmas Program. This donation will be offered directly to the Church, and it only happens once a year.

* If you would like to include a check in this envelope, please make it payable to “First United Methodist Church” or “First UMC”.

* There will be a moment for collection during the Christmas service. Please take this time to offer your donation.

[Christmas Pageant by Sakura gumi]

* After the pageant, Sakura-gumi children will be outside KNI as soon as they finish taking off the costume. Please come to KNI to pick up your child.

* In order to avoid congestion, please take your child promptly to the refreshment venue (at the parking lot in front of the church hall).

[Refreshments]

* Christmas Committee will provide refreshments during intermission (10:00-10:30). There will be several tables installed for serving, but each table will serve the same items.

* Please make sure your children won’t be running around at the venue. We appreciate your cooperation.

* The hand-made ornaments will be decorated on the two Christmas trees. Each tree has a display showing the class names; please find yours and enjoy!

* In case of rain, refreshments will be served inside the church hall. Also, children will gather at a classroom on the 2nd floor. We will first check the number of children and they will then enter the church for their performance.

[After the Intermission (refreshments)]

* Please make sure that children use the restroom 10 min before the beginning of the following session.

* Please form a line for each class following instructions by KNI teachers and the Class Mothers.

* Please refrain from bringing any food or drink inside the church.

* First Sakura, then Ume and Kiku gumi will enter the church.

[For Small Children]

* If your child is crying please go to the end of the line and let others pass first. We appreciate your cooperation so that other children can enter the church smoothly.

* When entering, the lower grades (Renge, Momo, and Sumire) will go on the stage directly. After parting, parents/ guardians shall enter the sanctuary from the back entrance. There will be designated seats available for the younger class parents. Please find the place and take seat.

* Every year on the day of the event, there are some children who cry and refuse to be separated from their parents/guardian. In such cases, parents may enter the stage. What is most important is to make this event a good memory. So, no need to force your child to perform; we can wait for another year for him/her to be able to perform happily.

* After their performance, the lower grade children will return to their parent/guardian. Please let them know where you are. After coming back to the seat, they will stay with you through the remaining show. So, please encourage your child that you will see them soon when they prepare for their performance.

[Presents from Santa Claus]

* After Sakura-gumi performance, Santa Claus will appear.

* The order of gift giving will be as follows: Kiku & Ume, then Sakura, Momo, Renge, Sumire.

* There will be an announcement calling each class group. Students will line up in one of the two side aisles of the sanctuary, and climb up on stage, then receive their gift. They will return to their seats using the center aisle.

* Toddlers not yet in school may also receive a gift. These younger children should go with their parent/guardian, using the same route as the older children.

* Please make sure that children wait until they get home to open their gifts. Once opened, it is hard to tell to who it belongs to, since there is no name on the gift.

[End of the Show]

* The Christmas Show’s ending remark will be after children singing KNI song. Please remain in the church until the end of the event, and join the song!

[Things to Be Taken Home]

* Hand-made Christmas ornament on the Christmas tree.

* Present from Santa Claus.

* The Christmas crafts the children made, which will be in the classroom. If your child is in more than one class, make sure you take a craft from each class s/he is enrolled in. We will post where each class’ crafts will be located.

* The crafts are difficult for the children to retrieve. Please make sure to help your child to get his/her crafts.

[Photo Shooting During the Event]

* Except KNI Video/Photo volunteers, photo shooting and/or video recording of the event are prohibited during performance. Please do not take photos standing from your seat, from the aisle, or in front of the stage.

* We have a small window of time for the photo shooting after each performance. In order for everyone to be able to take photos, please go back to your seat using the side aisle promptly when you are done. Thank you for your cooperation.

* Photos that are taken by the volunteers will be available for download. The link will be sent in the days to follow.

[Picture Taking Day]

* On the day of the event, we encourage families to focus on enjoying the children’s performance and greeting them with your rapt attention and warm applause. To this end we strictly prohibit photography and videography during performance. Instead, we invite parents to come to the final dress rehearsal to take as many picture and video as you wish. We encourage children to dress up on this last rehearsal so parents can take photos and video.

12/14 (Wed) Renge, Kiku

12/15 (Thu) Momo, Sakura

12/16 (Fri) Sumire, Ume

2. Supplemental Information about the Christmas Show


(Christmas Committee)

[Ornament and Donation Deadlines, plus a request]

* Deadline for ornaments: 12/9 (Friday)

* If you cannot turn in everything by the deadline, please at minimum turn in the photo ornament.

* Donation deadline: 12/13 (Tuesday)

[Re: Refreshment, Corporate Donations & Baked Good Donations from Parents]

Corporate Donations

* Trader Joe’s: Cookies & Juice

* Starbucks: coffee (100 cups)

Parent Donation

* Azusa Oda (Momo)

* Nagisa Muratani (Ume, Sakura)

* Madoka Kongo (Momo, Sakura)

* Chastity Nguyen (Sakura)

* Colleen Sugata (Renge, Kiku, Ume)

3. From Mochi Festival Committee

Date: January 8, 2017 (Sunday) 1:00 - 3:30 p.m. (or until mochi runs out)

* At 2 o’clock, there will be a Taiko performance. There will be no mochi making during the performance.

* In the event of rain, the mochi festival will take place in the church hall. The Taiko festival may be canceled or, if possible, the performance may take place on stage.

* We would love for the mochi festival to be well attended. Please advertise this fun Japanese cultural event by posting flyers at your child’s local school. Make sure to invite friends and family!

* Thank you, everyone, for your donations!

[Re: Volunteer Sign up]

* To the many parent volunteers: we thank you so much for your energetic support.

* We are currently asking volunteers to sign up for specific jobs on-line. Please read the description of jobs that was emailed to you, then choose your desired volunteering position.

* Please note: There is a set number of volunteers needed for each position. If we reach a maximum number of volunteers for specific jobs we may need to move people to other positions.

* For volunteers working the day of the event: children are highly discouraged from coming with you to your assigned shift.

* For volunteers working the day of the event: please arrive 15 minutes prior to your shift.

4. Miscellany

[Christmas DVDs]

* Currently taking orders: DVD: $3, Blu-ray: $4. The deadline is 12/16 (Friday), the day before the Christmas. To order, place order form and money (cash only, please) in an envelope, then place in the appropriate box, located next to the attendance sheet.

[Second Mini-Rummage Sale]

* Planned for the end of January or the beginning of February. More details to follow.

5. Fundraising

(Proxy: Ms. Ogami)

* Thank you for your continued support and effort.

* You should already have received your Scrip cards.

* We have purchased extra cards. So if you would like a card for gifting, or for yourself, please stop by the office. We have: Gas (76, Arco, Chevron), See’s Candy, Sprouts, Vons, Starbucks, and Target.

* We are also preparing for the catalogue sale fundraising in spring. We hope to have your support on this occasion.

6. From Encho Sensei

* Everyone is undoubtedly busy in December. We are sorry to have to add to everyone’s already busy schedules with preparation for the Christmas Show and the Mochi Festival. We thank you in advance for all of your efforts.

* It is our deepest hope to have a smooth and successful Christmas Show that lives up to the children’s excitement and expectation by combining the love and effort of each and every KNI family. We pray that you will all join me in creating a memorable experience together.

* We hope the children and their families take especially good care of their health during this busy time.

2016-2017年度 11月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第3回 クラスマザー会 議事録

1. クリスマスDVD制作について


> 毎年、こどもの家父母会で、クリスマス会のDVD製作を行います。リージョンフリーのDVDですので、日本のご家族に送ることも可能です。

> 現在、DVD販売価格の値段を調整中。11月28日(月)より、園を通して申し込み用紙を配布し、クリスマス会前日を締め切り日とさせていただく予定です。

> 今年は初めて、DVDバージョンに加え、Blu-rayバージョンもご用意する予定です。

<クリスマスDVDにご協力くださる制作クルーの紹介(敬称略)>

【リーダー】

小川 けい(さくら)

【カメラマン】

ボック アキラ(もも)

スプロウ ブライアン(もも)

プタシ二 ドン(さくら)

【編集】

スプロウ ブライアン(もも)

【サウンド】

カールソン ジョニー(きく)

2.会計より報告

> 父母会費の回収が完了しました。保護者の皆さま、ご協力ありがとうございました。

> 毎年、先生方や園のご関係者にお送りしているクリスマスのギフトカードは、園に還元できるよう、ファンドレイズのスクリップから、ご本人各々に選んでいただきました。

> 今年も、先生方にクリスマスカードを贈ります。保護者の皆様を代表して、役員・クラスマザーがメッセージを書かせていただきます。

3.クリスマス会について

> 日時:12月17日(土)午前9時~午後12時

<クリスマス会までの、又当日の流れ(園長先生より)>

> 教会でのクリスマス礼拝は、午前9~10時、自由席です。

> 牧師先生からのクリスマスメッセ―ジ。

> クリスマス献金(教会の働きの一助として使われます)。

> さくら組による聖劇。

> リフレッシュメント(30分)。

> 祝会は、クラスごとに座ります(年少組は保護者と一緒に座ります)

> 年少組は集合して、そのままステージに上がります。

> その後、きく&うめ(年中)→さくら(年長)とプログラム通りに進みます。

> 祝会の最後にサンタクロースから子供達へのプレゼントで終わります。

> 園児分はもちろん、未就園児分のプレゼントも用意しています。

> 祝会終了後、クリスマスツリーのオーナメントをお持ち帰りください。

> 教室の中にも子供たちのクリスマス製作品がありますので、複数のクラスを取っている園児は、各クラスで製作している作品を、すべてお持ち帰り下さい。

> 本番の1つ前のクラスの時にリハーサルを兼ねた写真日を設けます。当日は拍手をたくさんいただきたいので、写真やビデオ撮影は写真日にお願いします。

> クリスマス会当日は、各プログラムの後、写真撮影の時間を5分ほど設けます。

> 詳細、諸注意などは、後ほど、園よりお知らせをお配りします。

<手作りキット配布と回収について>

> 登下校時に、クラスマザーより保護者の皆さまへ、手作りプレゼントキットを配布します。

> 装飾品も、12月2日(金)までアテンダンスシート横に置いておきますので、ご自由にお取りください。

> できあがったオーナメントは、各自アテンダンスシート横の回収箱にご提出ください。

> クリスマス会に、家族での集まりなどで出席できないことがすでにわかっている方は、オーナメントを提出していただかなくて大丈夫です。ご自宅で、お子様にプレゼントしてください。

<リフレッシュメントの企業・保護者ドネーションの報告&受付について>

> スターバックス、トレーダージョーズ様から、ドネーションをいただけることになりました。

> 保護者の方からのベイクドネーションも、3名が立候補してくださいました(織田 梓さん/もも、村谷渚さん/うめ・さくら、金剛まどかさん/もも・さくら)。

> リフレッシュメント用ドネーションは引き続き募集しておりますので、お話があれば、いつでもクリスマス委員にご連絡下さい。

> 水やコーヒー豆、紙コップ、飲み物やスナック類など、保護者の方からのドネーションを11月28日(月)から募集します。締切日は12月13日(火)です。

> ドネーション・サインアップシートをアテンダンスシートの横に出します。全てのドネーションに名前を書いて、園庭アテンダンスシート横のドネーション用段ボール箱に入れてください。

<サンタさんからのプレゼント梱包の有志募集について>

> クリスマス会でサンタさんから園児へ配られるプレゼントの梱包に、クリスマス委員を中心に、れんげ・もも・さくら組で有志を募集します。その時期になりましたら、お声がけをさせていただきますので、よろしくお願いします。

4.お餅つき大会について

> 日時:2017年1月8日(日)午後1時〜午後3時半(餅がなくなり次第終了)

> ドネーション募集期間:11月28日(月)~12月13日(火)/園庭のサインアップシート横にクリスマス・お餅のドネーション・リストを別々に置きますので、ご協力いただける方は、お名前・電話番号・数量をご記入下さい。

> ボランティア枠がすべて埋まりました。ご協力ありがとうございました。

> 当日は、今年も太鼓演奏をお願いすることが決定しました。ご家族やご友人をお誘いいだき、より沢山の方々に参加していただけますように!

<お餅つき委員の紹介(敬称略)>

リーダー・浅井 美恵(さくら)

イエー 晴子(土曜日)

匂坂 弥生(きく・れんげ)

浅野 愛子(きく)

ドリオ 久美子(きく・れんげ)

金本 加奈子(きく・れんげ)

山本 公恵(きく・れんげ)

ウィッシュ 理沙(さくら、すみれ)

チョイ 香織(すみれ)

5.さくら組のハロウィン敬老ホーム訪問の報告

> 10月25日(火)に、さくら組の子供たちが仮装し、敬老ホームを訪問。すべて予定どおりスムーズに進み、帰りも大幅な遅れもなく、皆さんに喜んでいただき、大成功でした。

> 最初に部屋に入ったときに、入居されている方々から多くの拍手をいただき、緊張しながら自己紹介をしている様子が、とてもかわいかったです。

6.30周年記念式典について

> こどもの家30周年を迎えるにあたり、記念式典を開催予定です。

> 開催日時:2017年8月19日(土)

* 在園生の会:午前9時半(受付開始)~午後1時(30周年礼拝を含む)

* 卒園生の会:午後4時半(受付開始)~午後8時(完全退場)

> 場所:こどもの家の園庭(礼拝は礼拝堂にて)

> 食事:1部は保護者のポットラック、2部はケータリング

> 専門Facebookページを開設。園のウェブサイトと合わせて、情報アップデートを行います。

> 卒園児保護者でアーティストの横山(グエン)未来さんに、30周年記念デザインを依頼。オリジナルTシャツを販売予定です。お楽しみに!

> 式典でサーブできるフード・ドリンク・お菓子や、ラッフル用のお食事券・サービス券・特典、お土産用の品物などのドネーションも募集し、こどもの家在園・卒園家族の活躍を紹介できる場にもなればと考えています。

7.その他

<ヨガ教室の報告>

> 10月18日(火)開催、17名参加

> 参加者からの感想

* 今日のヨガ教室、参加できてとても良かったです。ベビーシッターもやっていただき本当にありがとうございました。産後、ヨガにまた行きたいなと思ってはいましたが、ベビーを連れての参加にちょっと躊躇していました。とても久しぶりにリラックスできました。ベビーシッターをやっていただいたみなさん、ヨガ教室を無料で開いてくださった先生方、会場を貸してくださったみなさんに感謝です。

* 今日はとても素敵なヨガのクラスをありがとうございました。普段子供を追いかけ回しているばかりで、なかなかエクササイズの時間がつくれない私には、今日のクラスは最適で、とてもリフレッシュできました。クラスが終わった後も、ヨガのおかげで、いっぱい元気がでて、一日中活発に過ごすことができました。またやるときは是非いきたいです。有料でも、月一又は週一などでやる場合は、参加希望します!

> イベント総括

* 普段、忙しい保護者の皆さんにリフレッシュしてもらえる場を用意できてよかったです。

* ボランティアで教室を開いて下さったバギッシュ裕子さんに感謝!!

<お気持ちWeekガレージセール@曹禅寺の報告>

> 10月22日(土)午前9時〜午後3時、モンテベロの曹禅寺にて。売上額は164ドル。

> 当日は、有志で集まった5人の他に、先生方、保護者も2名ほどご協力下さいました。

> 曹禅寺の檀家さんより日常品のドネーションもあったものの、お気持Weekで残った品物が主だったことを考えると大健闘だと思います。お客様から次回の予定を聞かれるなど、大好評でした。

> モンテベロ市は、年に4回、市内全域でガレージセールが行われる週末があり、その時は人の出も多く、非常に売れるとのことなので、ぜひ、今後も活用させていただけたらと思います。

<園のサイト内「お便り」ページに掲載されているフルネームについて>

> 園だよりが園のサイトにも掲載されていますが、昨今の個人情報の取り扱いを考え、下記の通りに変更することになりました。

* 「幼稚園」ページのお誕生日欄の園児は、誕生月と名前(苗字は載せない)

* 「父母の会」ページに掲載される保護者は、苗字のみ(名前は載せない)

8.ファンドレイズ(幾留さん)

> Tシャツ、アスパイア、スクリップと、今年度3つのファンドレイズを無事終えました。ご協力ありがとうございます。

> スクリップは届き次第、お配りしますが、感謝祭前に間に合うかどうか未定です。ご了承下さい。

> こどもの家オリジナル・ランチバックへのお問い合わせが数件あったため、3色(赤・紺・ホットピンク)を数個ずつ、事務所にストックしています。1個12ドル。ご希望の方はぜひ、事務所まで。

9.園長先生より

> 皆様がいろいろなボランティアやファンドレイズに関わってくださっていることに感謝していますが、負担と感じられることがあるとしたら、それは園の想いとは逆であり、心苦しく思います。

> 園で必要なものは、できる限りリサイクルや、今あるものを2~3倍に生かしながら活用していきたいと思っていますので、今、欲しいものはありません。

> 赤ちゃんがいらしたり、仕事をされていたり、お子様が2つの学校に通われていたり……と皆様、いろいろな事情がおありだと思いますので、できる範囲でお願いできれば、それで十分です。

> イベントやボランティアについても、前年度と同じである必要はまったくありません。その年の方々ができる範囲で、それぞれの色でご協力くださるのなら、それで十分です。

> 素朴で小さな場所から始まったこどもの家らしい原点に戻って、育っていけたらと思います。

以上


Summary of November 2016 Class Mothers Meeting

1. Christmas DVD

> Every year KNI makes a DVD of the Christmas Program. The DVD will be region free, so friends and family in Japan will also be able to enjoy it.

> We are currently negotiating the price of each DVD. As of November 28 (Mon) we will send out order forms through school. The deadline will be before the Christmas Program day.

> For the first time this year we plan to make a DVD and Blu-ray version available.

<Introducing the Christmas Program DVD Committee(titles omitted)>

【Leader】

Kei Ogawa(Sakura)

【Camerawork】

Akira Bock(Momo)

Brian Spraw(Momo)

Don Ptashne(Sakura)

【Editing】

Brian Spraw(Momo)

【Sound】

Jonny Karlsson(Kiku)

2. From the Treasurer

> We have received all of the Parent Association fees. Thank you, parents, for your effort.

> Each year we offer gift cards to the teachers and support staff for Christmas. In an effort to maximize the benefits to the school we will be offering Scrip gift cards of each teacher/staff’s own choosing.

> As always, we will also be sending Christmas cards. Committee members and class mothers will write a short message on behalf of all of the members of the Parents Association.

3. The Christmas Program

> Date: December 17 (Saturday) :: 9:00 – 12:00

<Explanation of the Christmas Program by Encho Sensei>

> The Christmas service at the church is from 9:00am-10:00am (seating not assigned)

* A Christmas message from Pastor Sharon

* Christmas offering (this offering will go to the church)

* Christmas Pageant by Sakura class

> Refreshments (30 minutes)

> Celebration. Children will be seated by their classes. Children of Renge and Momo will sit with their parents.

> The younger classes will go up on the stage and perform. After them, Kiku & Ume will go up on the stage, then Sakura, as stated in the proceeding.

> The program ends with gifts from Santa Claus to the children. We have presents for KNI children as well as for the small children who have not yet entered KNI.

> Please find your child’s handmade ornaments on the Christmas tree to take home.

> There also are Christmas crafts in the classrooms, so please grab them on your way out. If your child belongs to several classes, make sure to take items from each class.

> The rehearsals will be held during the last class before the Christmas Program. This rehearsal will also provide an opportunity for parents to take photos during a live performance. Please cheer children on with your warm applause instead of taking photos on the day of the event.

> On the day of the Christmas Program, parents will be allowed to take pictures/videos for 5 minutes following each performance.

> Details and reminders regarding this event will be sent out soon.

<Handmade Ornament Kit Distribution and Collection>

> Class Mothers will hand out Ornament kits, usually before and/or after classes.

> Embellishments (ribbon, beads, glitter) will be available next to the attendance sheet until December 2 (Friday). Please feel free to take anything offered.

> Please drop off finished ornaments in the designated boxes. Dec. 11 (Fri) is the deadline for collecting the ornaments.

> If you already know that your child will not be participating in the Christmas Program, please keep the handmade ornaments and give them directly to your child at home.

<Re: Corporate and Private Donations for Refreshments During Intermission >

> Starbucks and Trader Joe’s has generously donated items for our Christmas Program.

> 3 parents have agreed to donate baked items. (Azusa Oda/Momo, Nagisa Muratani/Ume・Sakura, Madoka Kongo/Momo・Sakura)

> We are still accepting donations. Please contact the Christmas committee if you know anyone that would like to make a donation.

> Donations for water, coffee beans, paper cups, drinks, and snacks will begin on November 28 (Monday) until December 13 (Tuesday).

> The donation sign-up sheet will be available next to the attendance sheet. Please make sure to write either your or your child’s name on all the donation items. There will be a collection box next to the table.

<Recruiting volunteers for wrapping presents from Santa>

> We will be asking for volunteers from Renge, Momo, and Sakura classes to help the Christmas Committee wrap presents that Santa will hand out to the children during the Christmas Program. We thank you in advance for your help.

4. Mochitsuki

> Date: January 8, 2017 (Sunday) 1:00 – 3:30 (or until mochi runs out)

> From November 28 (Mon) to December 13 (Tue), we will accept donations for Mochituski. Christmas and Mochitsuki donation lists will be found next to the signup sheet, so please review for ways to assist.

> We now have enough volunteers for this event. Thank you so much!

> On the day of the event there will also be a taiko concert. Please make sure to invite family and friends!

<Introducing the Mochitsuki Committee(titles omitted)>

leader・Mie Asai(Sakura)

Haruko Yueh(Saturday School)

Yayoi Sagisaka(Kiku • Renge)

Aiko Asano(Kiku)

Kumiko Dorio(Kiku • Renge)

Kanako Kanemoto(Kiku • Renge)

Kimie Yamamoto(Kiku • Renge)

Risa Walsh(Sakura, Sumire)

Kaori Choi(Sumire)

5. Report on Sakura Class Keiro Home Visit

> On October 25th(Tues), the children from Sakura class visited the Keiro Home in costumes. Everything went smoothly, according to plans. There were no major delays returning home, and everyone was pleased with the visit. We consider it a great success.

> When the students entered the room many of the residents broke into applause. It was charming to see the students looking embarrassed while introducing themselves.

6. 30th Anniversary Ceremony

> We plan to have a ceremony to commemorate the 30th year of KNI

> Date:August 19, 2017 (Saturday)

* Party for the current KNI children:9:30 AM(reception)~1:00 PM (30 year anniversary worship included)

* Recent Graduate Party:4:30(reception)~8:00 PM(end)

> Place:KNI Grounds(Worship will be at the church)

> Meal:First part will be parent-provided potluck, the second part will be catered

> In addition to the KNI website, there will be a facebook page where you will find the latest information and updates.

> The mother of a recent graduate, Miki Yokoyama (Nguyen) is an artist who will be in charge of design for the anniversary ceremony. We plan to sell t-shirts with her artwork. Stay tuned!

> We are seeking donations for food, drink, sweets, as well as gift cards (restaurant, service) for raffle prizes, prizes, “omiyage” gifts. Indeed we are hoping that this may also work as an opportunity to introduce the variety of activities and interest of KNI families past and present.

7. Miscellany

<Yoga Class Report>

> October 18 (Tue), 17 participants

> Thanks from the participants

* I was so happy to attend today’s yoga class. Thank you so much for providing childcare. I had wanted to attend a yoga class after giving birth, but found it difficult to negotiate the logistics with a baby. It has been a long time since I was able to relax! Thank you to the baby sitters for watching the babies, the yoga teacher for the instruction, and the church for providing the space.

* Thank you so much for the wonderful yoga class today. This class was ideal for someone like me, who is usually so busy chasing my kids that I have little time to devote to exercise. I was so refreshed and energized by the end of the class that I was extra productive for the rest of the day. If there is another chance to participate, I would love to join. I sincerely hope there will be future classes on a weekly or monthly basis, which I would be glad to pay for!

> Event Summary

* We’re so happy to have provided a moment of respite and relaxation for the many busy parents.

* Thank you so much, Ms. Bagish, for the complimentary class!

<Report on Mini Rummage Sale and Garage Sale @ Sozenji Temple>

> October 22(Saturday)9:00-3:00 @ Sozenji Temple of Montebello. Total sale = $164

> On the day of the sale there were 5 volunteers, as well teachers and 2 parents.

> We consider this sale a great success, given that we were selling the unsold remainder from the mini rummage sale, supplemented by daily-use items kindly donated by the temple parish. Indeed, the sale was such a popular success we even received queries about the next time we will be conducting the sale!

> We have learned that the city of Montebello conducts a citywide garage sale 4 times a year, when there is larger foot traffic and thus better sales. We hope to take advantage of these citywide garage sales in the future.

<Re: Full names published in the “Newsletter” page on the KNI website>

> In the interest of privacy, we have decided on the following changes on the KNI newsletter which appears on the KNI website.

* Birthday month and name on the “Preschool” page (no last name)

* Guardians’ names on the “Parent Association” page(no first name)

8. Fundraising(Ms. Ikudome)


> T-shirt sales, Aspire, Scrip, our 3 fundraising efforts for the year have come to a close. Thank you so much for all of your support.

> Please note, we are unsure whether the Scrip cards will be delivered before Thanksgiving. Thank you for your understanding.

> Due to queries about original KNI lunch bags we have ordered a limited number of bag in 3 colors (red, navy blue, and hot pink). They are $12 each. If you would like to purchase, please inquire at the office.

9. From Encho Sensei

> We are always so deeply thankful for everyone’s volunteering and fundraising efforts. However, we are deeply saddened if parents feel these to be a burden, as this is the opposite of our intent.

> The school does its best to recycle, reuse, and up cycle everything, working hard to use everything 2, or 3 times more than its intended use. As such we are in no immediate need of anything.

> We understand there are families with infants, 2 working parents, children in more than 1 school . . . in short, that everyone is dealing with a variety of situations. We only hope for whatever time and talent each family may be able to offer under their specific circumstance.

> There is no necessity in volunteering for the same event every year. We only request that parents help out each year in whatever capacity they can.

> We would like to return to the ethos of that tiny, hopeful little school and continuing growing as a school.

2016-2017年度 10月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第 2回 クラスマザー会 議事録

1.クリスマスに向けて
<クリスマ委員紹介>
高橋 祐子(さくら・きれんげ)
大山 友加(きく・れんげ)
菅原 敬子(れんげ)
ビュー ラゆうこ(れんげ・すみめ)
平井 香織(れんげ)
後藤 千晶(もも)

<保護者からの手作りプレゼントについて>
 ・今年も例年通り、保護者から園児への手作りクリスマス・プレゼント用に、フエルトとリボン(献金袋セット)と、写真オーナメントのキットを用意します。
 ・11月1日以降に、キット作成を予定しています。もも・さくら・れんげの子供たちの就園時間中に行うので、お手伝いいただける保護者ボランティアを募ります。日程が決まり次第、お声がけをしますので、ぜひご協力お願いします。
 ・今月末のハロウィン参観後の懇談会で、クラスマザーからキットの説明をさせていただきます。
 ・キットは、11月10日以降にクラスマザーを通して、保護者に配布される予定です。
 ・手作りプレゼントの回収締切は、12/9(金)です。

<リフレッシュメントの企業ドネーョ、保護者からベイク募集について>
・近々、父母会の一斉メールから、企業ドネーションと保護者からのベイクドネーション募集のお知らせを送らせていただきます。
・人数目安として、園児は約150名、未就園児と卒園生が60名ほどです。

2.ボランティア・サインナップシートについて
 ・ボランティア・サインナップシートをご提出いただいた皆様、ありがとうございました。
 ・各委員の内訳は下記のとおりです。
 ・クリスマス委員:6名、ボランティア:20名(リーダー:高橋祐子)
 ・もちつき委員:8名、ボランティア:23名(リーダー:浅井美恵)
 ・運動会委員:3名、準備ボランティア:9名(リーダー:金剛まどか)
 ・翻訳委員:11名(コーディネーター:米澤亜香、白子久美子)
 ・写真委員:7名(コーディネーター:バッカー恵美)
 ・DVD製作委員:4名(コーディネーター:小川けい)
 ・料理委員:5名(リーダー:テイラー友美)
 ・バザー改め、こどもの家祭り委員:2名+ ※今後、組織していく予定。
 ・園整備:5名
 ・その他:4名
 ・議事録担当の書記、運動会委員は未決定となっており、引き続き、切実に募集しております。

3.父母会費について

 ・10月11日時点で、幼稚園125家族(3125ドル)、土曜クラス26家族(260ドル)をお支払い頂きました。有意義に活用させて頂きます。ご協力ありがとうございました。

4.茶話会(クラスミーティング)の報告
 ・クラスマザーから保護者への茶話会のお知らせメールが、メールの不具合により届かないケースがいくつかありました。特に「yahoo.co.jp」から「hotmail」への相性が悪いこと、「hotmail」単体でも原因不明の送受信エラーが多いことがわかりました。今後、メールアドレスを作られる保護者の方には、選択肢のひとつとして「gmail」をおすすめします。
 ・多くのクラスで、保護者&園児の名前紹介に加え、特技、趣味、得意料理、おすすめのキッチングッズ、トレーダージョーズのおすすめ商品……といったお題に基づいた自己紹介が行われ、保護者間のよい交流の場となりました。

5.お気持ちWeekの報告
 ・総売上:413ドル
 ・期間:9/28(水)~10/11(火)
 ・今年は、見やすくお買い物がしやすかったと感想をいただきました。
 ・残った品物を今回は(ドネーションの前に一度)ガレージセールをすることになりました。
 ・日時:10/22(土)9時〜午前中
 ・場所:曹禅寺(モンテベロ)
 ・有志で4〜5人が集まっていますが、お手伝いして下さる方、大歓迎
 ・詳細は、決定次第、お知らせします。

6.その他
<ヨガ教室>
うめ組のクラスマザーで、ヨガ講師のバギッシュ裕子さんが、ボランティアでヨガ教室を開催して下さいました。
日時:10月18日(火)9時45分~
場所:こどもの家横、教会ホール
参加費:無料
ベビーシッターも完備!
募集開始初日で目標人数に達し、定員を増やしてもらったほど好評でした。ありがとうございました。

<園庭の使用について>
・園からお便りばさみを通じて、「園庭でのルール」というプリントが配布されています。オリエンテーションで説明されている内容が多いのですが、新しい情報もあるかと思いますので、保護者の皆さんが協力して、リマインドしていただけたらと思います。
・特に、Elm Stへの路上駐車は危険ですので、駐車場に停めて下さい。

【園より補足】お子様のお迎えに遅れる場合は、他の保護者の方に見ていただくよう、各自連絡をとっていただき、どなたに預けられたかをお知らせください。または、園に連絡をいただき、ホームクラスをご利用ください。

【父母会】クラス時間後に園庭で遊ぶことができるのは、こどもの家の大きな魅力ですが、それが園のご厚意であるということを、再度、皆さんで意識していきましょう。在園児、卒園児、保護者にとって特別な場所であるこどもの家が、楽しく安全に遊べる場所であり続けるように、協力していけたらと思います。

7.ファンドレーズについて
 ・Tシャツとアスパイアのお申込み、ありがとうございました。今回は参加人数が多く、頻繁に参加して下さる方々のお申込み量も増え、とてもありがたかったです。
 ・Tシャツは10月17日の週から配布予定。アスパイアは10月末に園に届き次第、配布予定。
 ・先日配布したファンドレーズ計画リストの紙の裏に、Ralphsの登録・キックバックの情報があります。こちらも、ぜひ参加をお願いします。
 ・年末に向けて、スクリップ(ギフトカード)の準備中。
 ・申込書配布: 申込書配布: 10 月 17 日の週より 日の週より
 ・申込締切: 申込締切: 11 月頭
 ・カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け

8.園長先生より

 ・「園庭でのルール」のプリントについて、ご理解いただけると幸いです。
 ・保育時間後の園庭で、これまで大きな事故が起きていないことが奇跡ともいえます。どうかそうした事故が起きることのないように、保護者の方がしっかりお子様を見ていてくださいますようお願いします。
 ・「こどもの家は、卒園児にとっても特別な場所」という保護者からの言葉が、心に響きました。私共はただ、日々の保育を一生懸命行っている毎日ですが、卒園児や園児たちのそうした想いを知ることができ、ありがたく思います。

以上


2016 2nd Class Mother/Father Meeting Minutes (October)


1. Preparation toward Christmas


Yuko Takahashi (sakura-kiku-renge)
Yuka Oyama (kiku-renge)
Keiko Sugawara (renge)
Yuko Beuhler (renge-sumire-ume)
Kaori Hirai (renge)
Chiaki Goto (momo)


 ・As with previous years, parents will be expected to make a homemade gift to give to their children. To that end, they will be given a kit, which includes felt and ribbon set (for a tithing bag, or ornament), and a photo ornament kit.
 ・We are planning on making these kits during momo/sakura/renge school hours, and are seeking for volunteers who can help. We will announce the dates as soon as we know, so please participate if you have a chance.
 ・At the end of October, after the Halloween Observation/Visitation Day, there will be a meeting with Encho Sensei. Class mothers will explain the Christmas kit in more detail to parents.
 ・The kit will be distributed on November 10th, or later by the Class Mothers of each class.
 ・The homemade gift will be due by 12/9 (Friday).


 ・When closer to the event date, we plan to send an email to all parents seeking company donations and bake good donations from parents. We look forward to your enthusiastic participation.
・Expected number of participants for this event is 150 KNI students, plus a combined total of roughly 60 Pre-KNI age children and KNI graduates.

2. Volunteer Sign-up Sheet
 Thank you to everyone who has signed up to volunteer.
 Event Committee Coordinator name; number of volunteers are as follows:
 - Christmas Committee: 6, Volunteers: 20 (Leader: Yuko Takahashi)
 - Omochi Tsuki Committee: 8, Volunteers: 23 (Leader: Mie Asai)
 - Sports Day Committee: 3, Prep Volunteers: 9 (Leader: Madoka Kongo)
 - Translation Committee: 11 (Coordinators: Ako Yonezawa, Kumiko Haskushi)
 - Photography Committee: 7 (Coordinator: Megumi Bacher)
 - DVD Committee: 4 (Coordinator: Kei Ogawa)
 - Cooking Committee: 5 (Leader: Yumi Taylor)
 - Bazaar/KNI Carnival Committee: 2+※In process of organizing.
 - School Upkeep: 5
 - Other: 4
 *Still urgently seeking position for Secretary (in charge of minutes for meetings), and still in process of assigning Sports Day Committees.

3. KNI Parents Association
 As of 10/11 we have collected total revenue of $3,125 from the Preschool families and $260 from the Saturday Japanese Class families. We look forward to using these funds to better KNI. Thank you so much for your support and participation.

4. Sawakai (Class Meeting) Report
 We had cases where the class meeting email announcements did not go through to some of the families. We seemed to especially have problems sending emails from [yahoo.co.jp] to [hotmail] accounts and [hotmail] in general seem to have problems receiving emails. We strongly recommend using [gmail] as one of the main email accounts to communicate with the KNI PA.
 Aside from introductions, parents shared interests, hobbies, favorite recipes, and favorite items at Trader’s Joe and enjoyed meeting the fellow parents of the class.

5. Rummage Sale Week
 ・Revenue: $413
 ・Duration: 9/28 (WED)~10/11 (TUES)
 ・For this rummage sale we received comments that it was easier to see the items.
 ・The remaining items will be put toward a garage sale. All items not sold at the garage sake will be donated.
-Garage Sale date: 10/22 (SAT) 9AM~3:00PM
-Location: Sozenji Temple in Montebello
-We have about 4~5 volunteers but seeking more.
-We will announce more details as soon as we know.

6. Other

Yuko Bagish, who is a yoga instructor and the class mother of Ume gumi is holding a Yoga class.
-Yoga Class date: 10/18 (TUES) 9:45~
-Location: KNI Church Hall
-Participation fee: no cost
-Babysitting service available
All the spots were filled from the first day of sign up and asked to add more space due to the popularity of the class. Thank you!


・A printout of the playground rules and regulations were sent home along with the school newsletter. We have also gone through these regulations and safety measures at the orientation, but there is new information, so please read and look through them carefully. Also, please follow these rules to keep our children safe and help/remind fellow parents during the use of the playground.
 ・Street parking on Elm St. is dangerous for the children, so please use the designated parking lot to park your vehicle.
 ・[From KNI] If you are unable to pick up your child on time, please be sure to communicate and make arrangements with the other parents in the class to watch your child till your arrival and contact KNI to notify who the child should be released to. You may also contact the office in advance to request the home room service.
 ・[From KNI PA] Being able to play at the playground afterschool is one of the big attractions of KNI. Please be reminded that the extra playtime is possible due to the courtesy of the school. Let us strive to keep KNI a safe and enjoyable place for the current students, the graduated students and the families. We appreciate everyone’s cooperation.

7. Fundraiser
 ・Thank you for all the T-shirt and ASPIRE orders. We had a great number of participation and are thrilled. Thank you.
 ・T-shirts will arrive on the week of 10/17. ASPIRE will be delivered at the end of October and will be distributed once it’s sorted.
 ・There are RALPHS kick back opportunities that were listed on the fundraiser print out that was sent home recently. Please participate if possible.
 ・We are preparing SCRIPS Gift Cards for the upcoming holiday season.
-Accepting orders starting the week of 10/17.
-Order deadline beginning of November.
-Gift cards will be delivered after Thanksgiving.

8. From Encho Sensei

 ・It would be much appreciated if you can refer to the print out that was sent home regarding the playground rules.
 ・We have been extremely fortunate and it is almost like a miracle that we have not had a serious accident on the playground after school hours. We ask for all the families’ cooperation on keeping the playground a safe place and to be responsible for your own child’s safety at all times.
 ・“Kodomo No Ie is a special place, even after you graduate.” We have received thoughtful comments from families expressing the importance of KNI to the children. We work hard everyday to help the children grow and learn, but we are so touched and gratified hearing how much they cherish their time at KNI

«  | HOME |  »

こどもの家


new entries


categories

父母の会より Parents Association (50)
ファンドレイズ Fundraising (2)
イベント event (0)
未分類 etc. (0)
父母の会役員メンバー紹介 PTA members (3)
父母会とは(What is PTA?) (1)
行事役員より (0)
クラスマザー会議事録 (5)

calender

02 | 2020/03 | 04
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -

archives


search