こどもの家 父母の会からのお知らせ

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

2016-2017年度 12月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第4回 クラスマザー会 議事録

1. クリスマス会についての説明とお願い事項(園長先生・クリスマス委員)

【園長先生より】

> 皆様で参加し力を合わせて、皆様で楽しむというのが、いつもの私共のクリスマス会の趣旨です。 職員だけではとても回っていかない会ですので、皆様のお力添えが要ります。できるだけプログラムがスムーズに進むようにご協力いただけたらと思いますので、よろしくお願いします。

> また、当日は、写真を撮るより、できるだけ子供たちに拍手をしていただきたいと思います。

> 今年はカレンダーの関係で、どのクラスも本当に練習時間が少ないなかで頑張っているので、ぜひ、いっぱいの拍手をしてあげて欲しいと思います。

【当日のスケジュール】

9:00〜10:00 クリスマス礼拝@教会礼拝堂

* シャロン先生からのクリスマスメッセージ

* クリスマス献金

* さくら組による聖劇

10:00〜10:30 リフレッシュメント@ホール前駐車場

10:30〜12:00 クリスマス祝会

* 子供たちによる歌や演奏の発表(年少、年中、年長の順)

* サンタクロースからのプレゼント

* 園歌斉唱

* 終わりの挨拶

【会場へ到着したら】

> 保護者の方は、Elm St沿いSan Gabriel Blvd側の教会後方の入口からお入りください。

> 入口のすぐ右側に置いてあるアテンダンシートに必ずサインをして下さい。子供たちがサンタさんからプレゼントを受け取ったかどうかの確認のため、サインインは重要になります。さくら組は、通常どおり、園の入り口でのサインナップとなります。

> 教会内には機材が置いてあり、大変危険なため、子供たちの動きにご注意ください。

> ご不明な点がありましたら、サンタ帽をかぶったクラスマザーや役員にお声がけください。

> プログラムや処々のお願い事項を、プロジェクターで壁にも映し出しますので、ご覧ください。

【座席について】

> クリスマス礼拝時は、皆様のお席は自由席となっています。さくら組以外の保護者の方は、お子様と一緒に来ていただき、どこの席でも空いている所にお座り下さい。(自由席)

> パフォーマンス時は、クラスごとに指定されたスペースに座っていただきます。普段、園への送迎をしていない保護者や親戚がいらっしゃる際は、席がわかるよう、園児のクラス名をお知らせください。

> 複数のクラスを取っている方は、年少年中のどちらで出るか、園またはクラスマザーにご確認ください。

【献金について】

> クリスマス会のプログラムに献金袋を入れてあります。その献金は、1年に一度、教会の方へ捧げる献金です。

> チェックの宛先は、「こどもの家」ではなく、「First United Methodist Church」または「First UMC」にしていただくか、ブランクにしていただけますようお願いします。

> 礼拝の際に、献金の時間がありますので、その時にしていただけたら一番いいと思います。

【さくら組の聖劇について】

> 聖劇後、園内で園児の着替えが終わり次第、どんどん外に出しますので、保護者の皆様は園庭に迎えに来て下さい。

> 園内や園庭の混雑を避けるため、できるだけ早く、お子様をリフレッシュメント会場へ連れて行っていただけたらと思います。

【リフレッシュメント】

> クリスマス委員がリフレッシュメントを用意させていただきます。テーブルがコの字になっていますが、どのテーブルでも同じものをサーブしています。

> 子供たちがリフレッシュメント会場で走り回らないよう、保護者の皆様のご協力をお願いします。

> 皆様に作って頂いているオーナメントは、2つのクリスマスツリーに分けて飾ります。それぞれのツリーにクラス名が表示してありますので、お楽しみいただけたらと思います。

> 雨が降った場合、リフレッシュメントはホールで、子供が集まる場所は、その2階の教室に上がって確認の後、入場となります。

【リフレッシュメント後】

> リフレッシュメント終了10分前までに、園児のトイレをお済ませください。

> 10時半までには、先生方、クラスマザーの指示にならい、各クラスの列にお並びください。

> 教会内は飲食禁止であるため、お菓子や飲料のお持ち込みはお避け下さい。

> 教会への入場は、年長、年中の後、年少組の順になります。

【年少のお子様への対応】

> 年少のお子様が保護者の方と離れがたく、泣いてしまった場合には、列の後ろへ回り、できるだけ列がスムーズに流れるようにご配慮いただけると幸いです。

> 年少組は、教会に入ってそのまま舞台へ上がります。お母様はお子様を見送られた後、後方の入口から入り、年少組の席にお座り下さい。

> パフォーマンス前にお子様が泣いてしまった場合、なるべく袖の方で、保護者の方がお子様と一緒に参加していただければと思います。楽しい想い出にしていただくことが一番なので、あまり無理はなさらず、来年、スムーズに出られるようになることを待っていただくのがいいと思います。

> 年少組の演奏が終わると、保護者の元へ帰りますので、皆様のお席を知らせてあげてください。席に戻った後は、保護者と一緒に残りのパフォーマンスを見ていただきますので、「離れるのは少しの間だけだからがんばって」と伝えていただけたらと思います。

【サンタさんからのプレゼント】

> さくら組のパフォーマンス後、サンタクロースが登場します。

> サンタさんとの面会順序は年中、年長、年少、未就園児。年少組は、途中でプレゼントを開けてしまわないよう、持っている時間を短くするために最後になっています。

> クラス毎にアナウンスがあり、園児は両サイドの通路を通ってステージに上がり、プレゼントをもらったら、中央の通路を通って元の席に戻ります。

> 未就園児の方にもサンタさんからプレゼントがあります。保護者の方と一緒に、上記と同じルートでプレゼントをいただいてください。

> プレゼントは、開けてしまうとバラバラになってしまい、名前が書いていないために誰のものか分からなくなってしまうので、家に帰るまで開けないようご注意下さい。

【会の終わり】

> 最後に園歌を歌って、きちんと挨拶をして終わりにしたいと思いますので、最後まで残っていただけると幸いです。

【お帰りの際にお持ち帰りいただくもの】

① ツリーに飾られている手作りオーナメント

② サンタさんからのプレゼント

③ 教室に展示されている作品(複数クラスを取ってるお子様は各クラス)。場所がわかるように案内を教室の入り口に貼っておきますので、ご参照下さい。

> 作品は取りにくいので、子供ではなく保護者の方が取るようにして下さい。

【写真撮影について】

> 当日、ビデオ・写真ボランティア以外の一般の保護者の方々には、聖壇の前での撮影や、席から立って、または通路からの写真・ビデオ撮影はご遠慮いただいています。

> 各パフォーマンス終了後に、クラスごとに写真撮影の時間を設けています。少ない時間で皆様に平等に撮影していただけるよう、撮影が終わった方は、両脇の通路より、お席にお戻りいただけますようお願いします。スムーズな流れになるよう、ご協力お願いします。

> なお、写真係の撮影写真は、後日ダウンロードできるリンクをお送りします。

【写真日について】

> クリスマス会当日は、皆様にパフォーマンスを楽しんでいただき、子供たちにできる限りの拍手を送っていただきたいため、パフォーマンス中の写真・ビデオ撮影は禁止とさせていただいています。そのため、クリスマス会前に下記のとおり、写真日を設けます。できるだけ、この日にドレスなどの正装で登園するなどし、撮影していただけますようお願いします。

12/14(水) れんげ、きく

12/15(木) もも、さくら

12/16(金) すみれ、うめ

2.クリスマス会について補足(クリスマス委員より)

【オーナメントとドネーションの締切とお願い】

> オーナメント締切:12/9(金)

> 期日までの提出がどうしても難しいという方は、写真オーナメントだけでも先にご提出ください。

> ドネーション締切:12/13(火)

【リフレッシュメント、企業ドネーション&保護者からのベイクドネーション報告】

<企業から>

* Trader Joe’s: クッキー&ジュース

* スターバックス:コーヒー100杯

<保護者から>

* 織田 梓さん(もも組)

* 村谷 渚さん(うめ、さくら組)

* 金剛 まどかさん (もも、さくら組)

* Chastity Nguyenさん(さくら組)

* Colleen Sugataさん(れんげ、きく、うめ組)

3. 餅つき委員より

> 日時:2017年1月8日(日)午後1時〜午後3時半(餅がなくなり次第終了)

> 2時からは、太鼓パフォーマンスが行われます。パフォーマンス中はお餅つきを中断します。

> 雨天は、ホールにてお餅つきを決行。太鼓はキャンセル、または、ステージの上でのパフォーマンスを考慮します。

> お餅つき大会について広く知っていただき、新しい方に来てほしいので、日本文化に触れる機会として、フライヤーを現地校や友達に配るなどして宣伝してください。

> ドネーションのご協力、ありがとうございました!

【ボランティア・サインアップについて】

> 多くの保護者の皆様、ボランティアのご協力ありがとうございます。

> 現在、ボランティアの皆様には、オンライン・サインナップをお願い中です。サインアップに際しては、メールでお送りした役職の説明をよく読んでいただき、ご希望の仕事をお選びください。

> 各部署の定員が決まっているため、上限人数に達した際には、役職の調整をさせていただきますことをご了承ください。

> 当日のボランティアの際には、お子様はなるべくお連れにならないようにお願いします。

> 当日は、仕事開始時間の15分前に集合願います。

4.その他

> 【クリスマスDVD】DVD3ドル、Blu-ray4ドルで、お申し込みを受付中。12/16(金)のクリスマス会前日が締切です。お申し込みは、用紙と現金を封筒に入れて、アテンダンスシート横の箱へ投函下さい。

> 【第二回お気持ちweek 】1月下旬または2月上旬に開催を検討中。詳細は追ってお知らせします。

5.ファンドレイズ(代理:大神さん)

> 色々ご協力いただきましてありがとうございます。

> スクリップも、お手元に届いていると思います。

> 事務室に、多めに購入したギフトカードが置いてありますので、クリスマスギフトや個人でご利用になられる方は、事務室へお立ち寄り下さい。ガソリン(76, Arco, Chevron)、シーズキャンティー、Sprouts、Vons、スターバックス、ターゲットもあります。

> 春にカタログ販売を予定しています。また、ご協力をお願いします。

6.園長先生より

> 12月は皆さんがそれぞれにお忙しい上に、クリスマス会や餅つき大会の準備等で本当に申し訳ないと思っています。どうかよろしくお願いします。

> 子供達が楽しみにしているクリスマス会が、喜びのうち速やかに進みますように、どうぞ皆さまお一人お一人のお力をお貸し下さいますようにというのが、園から皆さまへのお願いと気持ちです。それが皆さんの心に伝わるように、どうかご協力いただけたらと思います。

> お忙しい中ですので、お身体に気を付けて頂いて、皆さん健康でこの日が迎えられるようにしたいと思います。どうかよろしくお願いします。

以上


2016 4th Class Parent Meeting Notes

1. Christmas Show: Information and Requests (Encho Sensei and the Christmas Committee)

[From Encho Sensei]

* The KNI Christmas Show is an event where parents and KNI staff combine our efforts to create an enjoyable show. We need your support to hold such an event which cannot be run only by teachers. We sincerely ask collaboration from parents as well as guests during the show, so that the event will run smoothly. For the sake of the children we ask for your full support in this matter.

* On the day of the event, please focus on watching and applauding the children, rather than taking pictures. The children are always happiest when the parents are giving them their full attention.

* We have less practice hours this year due to the calendar, but children are doing their best practicing. Please give them a warm applause!

[Schedule of the Event Day]

9:00-10:00 Christmas Service @ Main Sanctuary

* Christmas Message from Pastor Sharon.

* Christmas Tithing (Offerings will go directly to the church. Please use envelopes provided in the program.)

* Christmas Pageant by Sakura gumi.

10:00-10:30 Refreshments (in the parking lot in front of the church hall) 10:30-12:00 Christmas Performance (Main Sanctuary)

* Children from each class will sing and perform musical numbers (Younger class will perform first)

* Santa Claus giving gifts to the children

* All children will sing KNI song

* Closing remark

[On Arrival]

* Please use the rear entrance facing Elm Street, near San Gabriel Blvd when entering the Main Sanctuary.

* Please make sure to sign in using the attendance sheet located at the entrance of the sanctuary. Sign-in is MANDATORY. We will use this sheet as reference for presents given to children. Sign-up for Sakura children will be at the KNI gate as usual.

* Recording/audio equipment will be installed inside the Church. Please keep eyes on your children so that they won’t get injured.

* If you have any questions, please feel free to ask KNI board members or Class Mothers (wearing Santa hat).

* The event programs and other reminders will also be projected on to the walls.

[Seating Arrangement]

* During the Christmas Service (9:00-10:00), all seats are available. Anyone except Sakura children and their parents can seat anywhere (free seating).

* There will be assigned seating during the children’s performance. Please inform guardians and guests the class name of your child, so that they know which assigned section they need to be seated.

* If your child belongs to several classes and you are not sure in what class he/she performs, please contact KNI or Class Mothers for information.

[Christmas Tithing]

* You will find Christmas tithing envelopes inside the Christmas Program. This donation will be offered directly to the Church, and it only happens once a year.

* If you would like to include a check in this envelope, please make it payable to “First United Methodist Church” or “First UMC”.

* There will be a moment for collection during the Christmas service. Please take this time to offer your donation.

[Christmas Pageant by Sakura gumi]

* After the pageant, Sakura-gumi children will be outside KNI as soon as they finish taking off the costume. Please come to KNI to pick up your child.

* In order to avoid congestion, please take your child promptly to the refreshment venue (at the parking lot in front of the church hall).

[Refreshments]

* Christmas Committee will provide refreshments during intermission (10:00-10:30). There will be several tables installed for serving, but each table will serve the same items.

* Please make sure your children won’t be running around at the venue. We appreciate your cooperation.

* The hand-made ornaments will be decorated on the two Christmas trees. Each tree has a display showing the class names; please find yours and enjoy!

* In case of rain, refreshments will be served inside the church hall. Also, children will gather at a classroom on the 2nd floor. We will first check the number of children and they will then enter the church for their performance.

[After the Intermission (refreshments)]

* Please make sure that children use the restroom 10 min before the beginning of the following session.

* Please form a line for each class following instructions by KNI teachers and the Class Mothers.

* Please refrain from bringing any food or drink inside the church.

* First Sakura, then Ume and Kiku gumi will enter the church.

[For Small Children]

* If your child is crying please go to the end of the line and let others pass first. We appreciate your cooperation so that other children can enter the church smoothly.

* When entering, the lower grades (Renge, Momo, and Sumire) will go on the stage directly. After parting, parents/ guardians shall enter the sanctuary from the back entrance. There will be designated seats available for the younger class parents. Please find the place and take seat.

* Every year on the day of the event, there are some children who cry and refuse to be separated from their parents/guardian. In such cases, parents may enter the stage. What is most important is to make this event a good memory. So, no need to force your child to perform; we can wait for another year for him/her to be able to perform happily.

* After their performance, the lower grade children will return to their parent/guardian. Please let them know where you are. After coming back to the seat, they will stay with you through the remaining show. So, please encourage your child that you will see them soon when they prepare for their performance.

[Presents from Santa Claus]

* After Sakura-gumi performance, Santa Claus will appear.

* The order of gift giving will be as follows: Kiku & Ume, then Sakura, Momo, Renge, Sumire.

* There will be an announcement calling each class group. Students will line up in one of the two side aisles of the sanctuary, and climb up on stage, then receive their gift. They will return to their seats using the center aisle.

* Toddlers not yet in school may also receive a gift. These younger children should go with their parent/guardian, using the same route as the older children.

* Please make sure that children wait until they get home to open their gifts. Once opened, it is hard to tell to who it belongs to, since there is no name on the gift.

[End of the Show]

* The Christmas Show’s ending remark will be after children singing KNI song. Please remain in the church until the end of the event, and join the song!

[Things to Be Taken Home]

* Hand-made Christmas ornament on the Christmas tree.

* Present from Santa Claus.

* The Christmas crafts the children made, which will be in the classroom. If your child is in more than one class, make sure you take a craft from each class s/he is enrolled in. We will post where each class’ crafts will be located.

* The crafts are difficult for the children to retrieve. Please make sure to help your child to get his/her crafts.

[Photo Shooting During the Event]

* Except KNI Video/Photo volunteers, photo shooting and/or video recording of the event are prohibited during performance. Please do not take photos standing from your seat, from the aisle, or in front of the stage.

* We have a small window of time for the photo shooting after each performance. In order for everyone to be able to take photos, please go back to your seat using the side aisle promptly when you are done. Thank you for your cooperation.

* Photos that are taken by the volunteers will be available for download. The link will be sent in the days to follow.

[Picture Taking Day]

* On the day of the event, we encourage families to focus on enjoying the children’s performance and greeting them with your rapt attention and warm applause. To this end we strictly prohibit photography and videography during performance. Instead, we invite parents to come to the final dress rehearsal to take as many picture and video as you wish. We encourage children to dress up on this last rehearsal so parents can take photos and video.

12/14 (Wed) Renge, Kiku

12/15 (Thu) Momo, Sakura

12/16 (Fri) Sumire, Ume

2. Supplemental Information about the Christmas Show


(Christmas Committee)

[Ornament and Donation Deadlines, plus a request]

* Deadline for ornaments: 12/9 (Friday)

* If you cannot turn in everything by the deadline, please at minimum turn in the photo ornament.

* Donation deadline: 12/13 (Tuesday)

[Re: Refreshment, Corporate Donations & Baked Good Donations from Parents]

Corporate Donations

* Trader Joe’s: Cookies & Juice

* Starbucks: coffee (100 cups)

Parent Donation

* Azusa Oda (Momo)

* Nagisa Muratani (Ume, Sakura)

* Madoka Kongo (Momo, Sakura)

* Chastity Nguyen (Sakura)

* Colleen Sugata (Renge, Kiku, Ume)

3. From Mochi Festival Committee

Date: January 8, 2017 (Sunday) 1:00 - 3:30 p.m. (or until mochi runs out)

* At 2 o’clock, there will be a Taiko performance. There will be no mochi making during the performance.

* In the event of rain, the mochi festival will take place in the church hall. The Taiko festival may be canceled or, if possible, the performance may take place on stage.

* We would love for the mochi festival to be well attended. Please advertise this fun Japanese cultural event by posting flyers at your child’s local school. Make sure to invite friends and family!

* Thank you, everyone, for your donations!

[Re: Volunteer Sign up]

* To the many parent volunteers: we thank you so much for your energetic support.

* We are currently asking volunteers to sign up for specific jobs on-line. Please read the description of jobs that was emailed to you, then choose your desired volunteering position.

* Please note: There is a set number of volunteers needed for each position. If we reach a maximum number of volunteers for specific jobs we may need to move people to other positions.

* For volunteers working the day of the event: children are highly discouraged from coming with you to your assigned shift.

* For volunteers working the day of the event: please arrive 15 minutes prior to your shift.

4. Miscellany

[Christmas DVDs]

* Currently taking orders: DVD: $3, Blu-ray: $4. The deadline is 12/16 (Friday), the day before the Christmas. To order, place order form and money (cash only, please) in an envelope, then place in the appropriate box, located next to the attendance sheet.

[Second Mini-Rummage Sale]

* Planned for the end of January or the beginning of February. More details to follow.

5. Fundraising

(Proxy: Ms. Ogami)

* Thank you for your continued support and effort.

* You should already have received your Scrip cards.

* We have purchased extra cards. So if you would like a card for gifting, or for yourself, please stop by the office. We have: Gas (76, Arco, Chevron), See’s Candy, Sprouts, Vons, Starbucks, and Target.

* We are also preparing for the catalogue sale fundraising in spring. We hope to have your support on this occasion.

6. From Encho Sensei

* Everyone is undoubtedly busy in December. We are sorry to have to add to everyone’s already busy schedules with preparation for the Christmas Show and the Mochi Festival. We thank you in advance for all of your efforts.

* It is our deepest hope to have a smooth and successful Christmas Show that lives up to the children’s excitement and expectation by combining the love and effort of each and every KNI family. We pray that you will all join me in creating a memorable experience together.

* We hope the children and their families take especially good care of their health during this busy time.

2016-2017年度 11月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第3回 クラスマザー会 議事録

1. クリスマスDVD制作について


> 毎年、こどもの家父母会で、クリスマス会のDVD製作を行います。リージョンフリーのDVDですので、日本のご家族に送ることも可能です。

> 現在、DVD販売価格の値段を調整中。11月28日(月)より、園を通して申し込み用紙を配布し、クリスマス会前日を締め切り日とさせていただく予定です。

> 今年は初めて、DVDバージョンに加え、Blu-rayバージョンもご用意する予定です。

<クリスマスDVDにご協力くださる制作クルーの紹介(敬称略)>

【リーダー】

小川 けい(さくら)

【カメラマン】

ボック アキラ(もも)

スプロウ ブライアン(もも)

プタシ二 ドン(さくら)

【編集】

スプロウ ブライアン(もも)

【サウンド】

カールソン ジョニー(きく)

2.会計より報告

> 父母会費の回収が完了しました。保護者の皆さま、ご協力ありがとうございました。

> 毎年、先生方や園のご関係者にお送りしているクリスマスのギフトカードは、園に還元できるよう、ファンドレイズのスクリップから、ご本人各々に選んでいただきました。

> 今年も、先生方にクリスマスカードを贈ります。保護者の皆様を代表して、役員・クラスマザーがメッセージを書かせていただきます。

3.クリスマス会について

> 日時:12月17日(土)午前9時~午後12時

<クリスマス会までの、又当日の流れ(園長先生より)>

> 教会でのクリスマス礼拝は、午前9~10時、自由席です。

> 牧師先生からのクリスマスメッセ―ジ。

> クリスマス献金(教会の働きの一助として使われます)。

> さくら組による聖劇。

> リフレッシュメント(30分)。

> 祝会は、クラスごとに座ります(年少組は保護者と一緒に座ります)

> 年少組は集合して、そのままステージに上がります。

> その後、きく&うめ(年中)→さくら(年長)とプログラム通りに進みます。

> 祝会の最後にサンタクロースから子供達へのプレゼントで終わります。

> 園児分はもちろん、未就園児分のプレゼントも用意しています。

> 祝会終了後、クリスマスツリーのオーナメントをお持ち帰りください。

> 教室の中にも子供たちのクリスマス製作品がありますので、複数のクラスを取っている園児は、各クラスで製作している作品を、すべてお持ち帰り下さい。

> 本番の1つ前のクラスの時にリハーサルを兼ねた写真日を設けます。当日は拍手をたくさんいただきたいので、写真やビデオ撮影は写真日にお願いします。

> クリスマス会当日は、各プログラムの後、写真撮影の時間を5分ほど設けます。

> 詳細、諸注意などは、後ほど、園よりお知らせをお配りします。

<手作りキット配布と回収について>

> 登下校時に、クラスマザーより保護者の皆さまへ、手作りプレゼントキットを配布します。

> 装飾品も、12月2日(金)までアテンダンスシート横に置いておきますので、ご自由にお取りください。

> できあがったオーナメントは、各自アテンダンスシート横の回収箱にご提出ください。

> クリスマス会に、家族での集まりなどで出席できないことがすでにわかっている方は、オーナメントを提出していただかなくて大丈夫です。ご自宅で、お子様にプレゼントしてください。

<リフレッシュメントの企業・保護者ドネーションの報告&受付について>

> スターバックス、トレーダージョーズ様から、ドネーションをいただけることになりました。

> 保護者の方からのベイクドネーションも、3名が立候補してくださいました(織田 梓さん/もも、村谷渚さん/うめ・さくら、金剛まどかさん/もも・さくら)。

> リフレッシュメント用ドネーションは引き続き募集しておりますので、お話があれば、いつでもクリスマス委員にご連絡下さい。

> 水やコーヒー豆、紙コップ、飲み物やスナック類など、保護者の方からのドネーションを11月28日(月)から募集します。締切日は12月13日(火)です。

> ドネーション・サインアップシートをアテンダンスシートの横に出します。全てのドネーションに名前を書いて、園庭アテンダンスシート横のドネーション用段ボール箱に入れてください。

<サンタさんからのプレゼント梱包の有志募集について>

> クリスマス会でサンタさんから園児へ配られるプレゼントの梱包に、クリスマス委員を中心に、れんげ・もも・さくら組で有志を募集します。その時期になりましたら、お声がけをさせていただきますので、よろしくお願いします。

4.お餅つき大会について

> 日時:2017年1月8日(日)午後1時〜午後3時半(餅がなくなり次第終了)

> ドネーション募集期間:11月28日(月)~12月13日(火)/園庭のサインアップシート横にクリスマス・お餅のドネーション・リストを別々に置きますので、ご協力いただける方は、お名前・電話番号・数量をご記入下さい。

> ボランティア枠がすべて埋まりました。ご協力ありがとうございました。

> 当日は、今年も太鼓演奏をお願いすることが決定しました。ご家族やご友人をお誘いいだき、より沢山の方々に参加していただけますように!

<お餅つき委員の紹介(敬称略)>

リーダー・浅井 美恵(さくら)

イエー 晴子(土曜日)

匂坂 弥生(きく・れんげ)

浅野 愛子(きく)

ドリオ 久美子(きく・れんげ)

金本 加奈子(きく・れんげ)

山本 公恵(きく・れんげ)

ウィッシュ 理沙(さくら、すみれ)

チョイ 香織(すみれ)

5.さくら組のハロウィン敬老ホーム訪問の報告

> 10月25日(火)に、さくら組の子供たちが仮装し、敬老ホームを訪問。すべて予定どおりスムーズに進み、帰りも大幅な遅れもなく、皆さんに喜んでいただき、大成功でした。

> 最初に部屋に入ったときに、入居されている方々から多くの拍手をいただき、緊張しながら自己紹介をしている様子が、とてもかわいかったです。

6.30周年記念式典について

> こどもの家30周年を迎えるにあたり、記念式典を開催予定です。

> 開催日時:2017年8月19日(土)

* 在園生の会:午前9時半(受付開始)~午後1時(30周年礼拝を含む)

* 卒園生の会:午後4時半(受付開始)~午後8時(完全退場)

> 場所:こどもの家の園庭(礼拝は礼拝堂にて)

> 食事:1部は保護者のポットラック、2部はケータリング

> 専門Facebookページを開設。園のウェブサイトと合わせて、情報アップデートを行います。

> 卒園児保護者でアーティストの横山(グエン)未来さんに、30周年記念デザインを依頼。オリジナルTシャツを販売予定です。お楽しみに!

> 式典でサーブできるフード・ドリンク・お菓子や、ラッフル用のお食事券・サービス券・特典、お土産用の品物などのドネーションも募集し、こどもの家在園・卒園家族の活躍を紹介できる場にもなればと考えています。

7.その他

<ヨガ教室の報告>

> 10月18日(火)開催、17名参加

> 参加者からの感想

* 今日のヨガ教室、参加できてとても良かったです。ベビーシッターもやっていただき本当にありがとうございました。産後、ヨガにまた行きたいなと思ってはいましたが、ベビーを連れての参加にちょっと躊躇していました。とても久しぶりにリラックスできました。ベビーシッターをやっていただいたみなさん、ヨガ教室を無料で開いてくださった先生方、会場を貸してくださったみなさんに感謝です。

* 今日はとても素敵なヨガのクラスをありがとうございました。普段子供を追いかけ回しているばかりで、なかなかエクササイズの時間がつくれない私には、今日のクラスは最適で、とてもリフレッシュできました。クラスが終わった後も、ヨガのおかげで、いっぱい元気がでて、一日中活発に過ごすことができました。またやるときは是非いきたいです。有料でも、月一又は週一などでやる場合は、参加希望します!

> イベント総括

* 普段、忙しい保護者の皆さんにリフレッシュしてもらえる場を用意できてよかったです。

* ボランティアで教室を開いて下さったバギッシュ裕子さんに感謝!!

<お気持ちWeekガレージセール@曹禅寺の報告>

> 10月22日(土)午前9時〜午後3時、モンテベロの曹禅寺にて。売上額は164ドル。

> 当日は、有志で集まった5人の他に、先生方、保護者も2名ほどご協力下さいました。

> 曹禅寺の檀家さんより日常品のドネーションもあったものの、お気持Weekで残った品物が主だったことを考えると大健闘だと思います。お客様から次回の予定を聞かれるなど、大好評でした。

> モンテベロ市は、年に4回、市内全域でガレージセールが行われる週末があり、その時は人の出も多く、非常に売れるとのことなので、ぜひ、今後も活用させていただけたらと思います。

<園のサイト内「お便り」ページに掲載されているフルネームについて>

> 園だよりが園のサイトにも掲載されていますが、昨今の個人情報の取り扱いを考え、下記の通りに変更することになりました。

* 「幼稚園」ページのお誕生日欄の園児は、誕生月と名前(苗字は載せない)

* 「父母の会」ページに掲載される保護者は、苗字のみ(名前は載せない)

8.ファンドレイズ(幾留さん)

> Tシャツ、アスパイア、スクリップと、今年度3つのファンドレイズを無事終えました。ご協力ありがとうございます。

> スクリップは届き次第、お配りしますが、感謝祭前に間に合うかどうか未定です。ご了承下さい。

> こどもの家オリジナル・ランチバックへのお問い合わせが数件あったため、3色(赤・紺・ホットピンク)を数個ずつ、事務所にストックしています。1個12ドル。ご希望の方はぜひ、事務所まで。

9.園長先生より

> 皆様がいろいろなボランティアやファンドレイズに関わってくださっていることに感謝していますが、負担と感じられることがあるとしたら、それは園の想いとは逆であり、心苦しく思います。

> 園で必要なものは、できる限りリサイクルや、今あるものを2~3倍に生かしながら活用していきたいと思っていますので、今、欲しいものはありません。

> 赤ちゃんがいらしたり、仕事をされていたり、お子様が2つの学校に通われていたり……と皆様、いろいろな事情がおありだと思いますので、できる範囲でお願いできれば、それで十分です。

> イベントやボランティアについても、前年度と同じである必要はまったくありません。その年の方々ができる範囲で、それぞれの色でご協力くださるのなら、それで十分です。

> 素朴で小さな場所から始まったこどもの家らしい原点に戻って、育っていけたらと思います。

以上


Summary of November 2016 Class Mothers Meeting

1. Christmas DVD

> Every year KNI makes a DVD of the Christmas Program. The DVD will be region free, so friends and family in Japan will also be able to enjoy it.

> We are currently negotiating the price of each DVD. As of November 28 (Mon) we will send out order forms through school. The deadline will be before the Christmas Program day.

> For the first time this year we plan to make a DVD and Blu-ray version available.

<Introducing the Christmas Program DVD Committee(titles omitted)>

【Leader】

Kei Ogawa(Sakura)

【Camerawork】

Akira Bock(Momo)

Brian Spraw(Momo)

Don Ptashne(Sakura)

【Editing】

Brian Spraw(Momo)

【Sound】

Jonny Karlsson(Kiku)

2. From the Treasurer

> We have received all of the Parent Association fees. Thank you, parents, for your effort.

> Each year we offer gift cards to the teachers and support staff for Christmas. In an effort to maximize the benefits to the school we will be offering Scrip gift cards of each teacher/staff’s own choosing.

> As always, we will also be sending Christmas cards. Committee members and class mothers will write a short message on behalf of all of the members of the Parents Association.

3. The Christmas Program

> Date: December 17 (Saturday) :: 9:00 – 12:00

<Explanation of the Christmas Program by Encho Sensei>

> The Christmas service at the church is from 9:00am-10:00am (seating not assigned)

* A Christmas message from Pastor Sharon

* Christmas offering (this offering will go to the church)

* Christmas Pageant by Sakura class

> Refreshments (30 minutes)

> Celebration. Children will be seated by their classes. Children of Renge and Momo will sit with their parents.

> The younger classes will go up on the stage and perform. After them, Kiku & Ume will go up on the stage, then Sakura, as stated in the proceeding.

> The program ends with gifts from Santa Claus to the children. We have presents for KNI children as well as for the small children who have not yet entered KNI.

> Please find your child’s handmade ornaments on the Christmas tree to take home.

> There also are Christmas crafts in the classrooms, so please grab them on your way out. If your child belongs to several classes, make sure to take items from each class.

> The rehearsals will be held during the last class before the Christmas Program. This rehearsal will also provide an opportunity for parents to take photos during a live performance. Please cheer children on with your warm applause instead of taking photos on the day of the event.

> On the day of the Christmas Program, parents will be allowed to take pictures/videos for 5 minutes following each performance.

> Details and reminders regarding this event will be sent out soon.

<Handmade Ornament Kit Distribution and Collection>

> Class Mothers will hand out Ornament kits, usually before and/or after classes.

> Embellishments (ribbon, beads, glitter) will be available next to the attendance sheet until December 2 (Friday). Please feel free to take anything offered.

> Please drop off finished ornaments in the designated boxes. Dec. 11 (Fri) is the deadline for collecting the ornaments.

> If you already know that your child will not be participating in the Christmas Program, please keep the handmade ornaments and give them directly to your child at home.

<Re: Corporate and Private Donations for Refreshments During Intermission >

> Starbucks and Trader Joe’s has generously donated items for our Christmas Program.

> 3 parents have agreed to donate baked items. (Azusa Oda/Momo, Nagisa Muratani/Ume・Sakura, Madoka Kongo/Momo・Sakura)

> We are still accepting donations. Please contact the Christmas committee if you know anyone that would like to make a donation.

> Donations for water, coffee beans, paper cups, drinks, and snacks will begin on November 28 (Monday) until December 13 (Tuesday).

> The donation sign-up sheet will be available next to the attendance sheet. Please make sure to write either your or your child’s name on all the donation items. There will be a collection box next to the table.

<Recruiting volunteers for wrapping presents from Santa>

> We will be asking for volunteers from Renge, Momo, and Sakura classes to help the Christmas Committee wrap presents that Santa will hand out to the children during the Christmas Program. We thank you in advance for your help.

4. Mochitsuki

> Date: January 8, 2017 (Sunday) 1:00 – 3:30 (or until mochi runs out)

> From November 28 (Mon) to December 13 (Tue), we will accept donations for Mochituski. Christmas and Mochitsuki donation lists will be found next to the signup sheet, so please review for ways to assist.

> We now have enough volunteers for this event. Thank you so much!

> On the day of the event there will also be a taiko concert. Please make sure to invite family and friends!

<Introducing the Mochitsuki Committee(titles omitted)>

leader・Mie Asai(Sakura)

Haruko Yueh(Saturday School)

Yayoi Sagisaka(Kiku • Renge)

Aiko Asano(Kiku)

Kumiko Dorio(Kiku • Renge)

Kanako Kanemoto(Kiku • Renge)

Kimie Yamamoto(Kiku • Renge)

Risa Walsh(Sakura, Sumire)

Kaori Choi(Sumire)

5. Report on Sakura Class Keiro Home Visit

> On October 25th(Tues), the children from Sakura class visited the Keiro Home in costumes. Everything went smoothly, according to plans. There were no major delays returning home, and everyone was pleased with the visit. We consider it a great success.

> When the students entered the room many of the residents broke into applause. It was charming to see the students looking embarrassed while introducing themselves.

6. 30th Anniversary Ceremony

> We plan to have a ceremony to commemorate the 30th year of KNI

> Date:August 19, 2017 (Saturday)

* Party for the current KNI children:9:30 AM(reception)~1:00 PM (30 year anniversary worship included)

* Recent Graduate Party:4:30(reception)~8:00 PM(end)

> Place:KNI Grounds(Worship will be at the church)

> Meal:First part will be parent-provided potluck, the second part will be catered

> In addition to the KNI website, there will be a facebook page where you will find the latest information and updates.

> The mother of a recent graduate, Miki Yokoyama (Nguyen) is an artist who will be in charge of design for the anniversary ceremony. We plan to sell t-shirts with her artwork. Stay tuned!

> We are seeking donations for food, drink, sweets, as well as gift cards (restaurant, service) for raffle prizes, prizes, “omiyage” gifts. Indeed we are hoping that this may also work as an opportunity to introduce the variety of activities and interest of KNI families past and present.

7. Miscellany

<Yoga Class Report>

> October 18 (Tue), 17 participants

> Thanks from the participants

* I was so happy to attend today’s yoga class. Thank you so much for providing childcare. I had wanted to attend a yoga class after giving birth, but found it difficult to negotiate the logistics with a baby. It has been a long time since I was able to relax! Thank you to the baby sitters for watching the babies, the yoga teacher for the instruction, and the church for providing the space.

* Thank you so much for the wonderful yoga class today. This class was ideal for someone like me, who is usually so busy chasing my kids that I have little time to devote to exercise. I was so refreshed and energized by the end of the class that I was extra productive for the rest of the day. If there is another chance to participate, I would love to join. I sincerely hope there will be future classes on a weekly or monthly basis, which I would be glad to pay for!

> Event Summary

* We’re so happy to have provided a moment of respite and relaxation for the many busy parents.

* Thank you so much, Ms. Bagish, for the complimentary class!

<Report on Mini Rummage Sale and Garage Sale @ Sozenji Temple>

> October 22(Saturday)9:00-3:00 @ Sozenji Temple of Montebello. Total sale = $164

> On the day of the sale there were 5 volunteers, as well teachers and 2 parents.

> We consider this sale a great success, given that we were selling the unsold remainder from the mini rummage sale, supplemented by daily-use items kindly donated by the temple parish. Indeed, the sale was such a popular success we even received queries about the next time we will be conducting the sale!

> We have learned that the city of Montebello conducts a citywide garage sale 4 times a year, when there is larger foot traffic and thus better sales. We hope to take advantage of these citywide garage sales in the future.

<Re: Full names published in the “Newsletter” page on the KNI website>

> In the interest of privacy, we have decided on the following changes on the KNI newsletter which appears on the KNI website.

* Birthday month and name on the “Preschool” page (no last name)

* Guardians’ names on the “Parent Association” page(no first name)

8. Fundraising(Ms. Ikudome)


> T-shirt sales, Aspire, Scrip, our 3 fundraising efforts for the year have come to a close. Thank you so much for all of your support.

> Please note, we are unsure whether the Scrip cards will be delivered before Thanksgiving. Thank you for your understanding.

> Due to queries about original KNI lunch bags we have ordered a limited number of bag in 3 colors (red, navy blue, and hot pink). They are $12 each. If you would like to purchase, please inquire at the office.

9. From Encho Sensei

> We are always so deeply thankful for everyone’s volunteering and fundraising efforts. However, we are deeply saddened if parents feel these to be a burden, as this is the opposite of our intent.

> The school does its best to recycle, reuse, and up cycle everything, working hard to use everything 2, or 3 times more than its intended use. As such we are in no immediate need of anything.

> We understand there are families with infants, 2 working parents, children in more than 1 school . . . in short, that everyone is dealing with a variety of situations. We only hope for whatever time and talent each family may be able to offer under their specific circumstance.

> There is no necessity in volunteering for the same event every year. We only request that parents help out each year in whatever capacity they can.

> We would like to return to the ethos of that tiny, hopeful little school and continuing growing as a school.

2016-2017年度 10月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016年度 第 2回 クラスマザー会 議事録

1.クリスマスに向けて
<クリスマ委員紹介>
高橋 祐子(さくら・きれんげ)
大山 友加(きく・れんげ)
菅原 敬子(れんげ)
ビュー ラゆうこ(れんげ・すみめ)
平井 香織(れんげ)
後藤 千晶(もも)

<保護者からの手作りプレゼントについて>
 ・今年も例年通り、保護者から園児への手作りクリスマス・プレゼント用に、フエルトとリボン(献金袋セット)と、写真オーナメントのキットを用意します。
 ・11月1日以降に、キット作成を予定しています。もも・さくら・れんげの子供たちの就園時間中に行うので、お手伝いいただける保護者ボランティアを募ります。日程が決まり次第、お声がけをしますので、ぜひご協力お願いします。
 ・今月末のハロウィン参観後の懇談会で、クラスマザーからキットの説明をさせていただきます。
 ・キットは、11月10日以降にクラスマザーを通して、保護者に配布される予定です。
 ・手作りプレゼントの回収締切は、12/9(金)です。

<リフレッシュメントの企業ドネーョ、保護者からベイク募集について>
・近々、父母会の一斉メールから、企業ドネーションと保護者からのベイクドネーション募集のお知らせを送らせていただきます。
・人数目安として、園児は約150名、未就園児と卒園生が60名ほどです。

2.ボランティア・サインナップシートについて
 ・ボランティア・サインナップシートをご提出いただいた皆様、ありがとうございました。
 ・各委員の内訳は下記のとおりです。
 ・クリスマス委員:6名、ボランティア:20名(リーダー:高橋祐子)
 ・もちつき委員:8名、ボランティア:23名(リーダー:浅井美恵)
 ・運動会委員:3名、準備ボランティア:9名(リーダー:金剛まどか)
 ・翻訳委員:11名(コーディネーター:米澤亜香、白子久美子)
 ・写真委員:7名(コーディネーター:バッカー恵美)
 ・DVD製作委員:4名(コーディネーター:小川けい)
 ・料理委員:5名(リーダー:テイラー友美)
 ・バザー改め、こどもの家祭り委員:2名+ ※今後、組織していく予定。
 ・園整備:5名
 ・その他:4名
 ・議事録担当の書記、運動会委員は未決定となっており、引き続き、切実に募集しております。

3.父母会費について

 ・10月11日時点で、幼稚園125家族(3125ドル)、土曜クラス26家族(260ドル)をお支払い頂きました。有意義に活用させて頂きます。ご協力ありがとうございました。

4.茶話会(クラスミーティング)の報告
 ・クラスマザーから保護者への茶話会のお知らせメールが、メールの不具合により届かないケースがいくつかありました。特に「yahoo.co.jp」から「hotmail」への相性が悪いこと、「hotmail」単体でも原因不明の送受信エラーが多いことがわかりました。今後、メールアドレスを作られる保護者の方には、選択肢のひとつとして「gmail」をおすすめします。
 ・多くのクラスで、保護者&園児の名前紹介に加え、特技、趣味、得意料理、おすすめのキッチングッズ、トレーダージョーズのおすすめ商品……といったお題に基づいた自己紹介が行われ、保護者間のよい交流の場となりました。

5.お気持ちWeekの報告
 ・総売上:413ドル
 ・期間:9/28(水)~10/11(火)
 ・今年は、見やすくお買い物がしやすかったと感想をいただきました。
 ・残った品物を今回は(ドネーションの前に一度)ガレージセールをすることになりました。
 ・日時:10/22(土)9時〜午前中
 ・場所:曹禅寺(モンテベロ)
 ・有志で4〜5人が集まっていますが、お手伝いして下さる方、大歓迎
 ・詳細は、決定次第、お知らせします。

6.その他
<ヨガ教室>
うめ組のクラスマザーで、ヨガ講師のバギッシュ裕子さんが、ボランティアでヨガ教室を開催して下さいました。
日時:10月18日(火)9時45分~
場所:こどもの家横、教会ホール
参加費:無料
ベビーシッターも完備!
募集開始初日で目標人数に達し、定員を増やしてもらったほど好評でした。ありがとうございました。

<園庭の使用について>
・園からお便りばさみを通じて、「園庭でのルール」というプリントが配布されています。オリエンテーションで説明されている内容が多いのですが、新しい情報もあるかと思いますので、保護者の皆さんが協力して、リマインドしていただけたらと思います。
・特に、Elm Stへの路上駐車は危険ですので、駐車場に停めて下さい。

【園より補足】お子様のお迎えに遅れる場合は、他の保護者の方に見ていただくよう、各自連絡をとっていただき、どなたに預けられたかをお知らせください。または、園に連絡をいただき、ホームクラスをご利用ください。

【父母会】クラス時間後に園庭で遊ぶことができるのは、こどもの家の大きな魅力ですが、それが園のご厚意であるということを、再度、皆さんで意識していきましょう。在園児、卒園児、保護者にとって特別な場所であるこどもの家が、楽しく安全に遊べる場所であり続けるように、協力していけたらと思います。

7.ファンドレーズについて
 ・Tシャツとアスパイアのお申込み、ありがとうございました。今回は参加人数が多く、頻繁に参加して下さる方々のお申込み量も増え、とてもありがたかったです。
 ・Tシャツは10月17日の週から配布予定。アスパイアは10月末に園に届き次第、配布予定。
 ・先日配布したファンドレーズ計画リストの紙の裏に、Ralphsの登録・キックバックの情報があります。こちらも、ぜひ参加をお願いします。
 ・年末に向けて、スクリップ(ギフトカード)の準備中。
 ・申込書配布: 申込書配布: 10 月 17 日の週より 日の週より
 ・申込締切: 申込締切: 11 月頭
 ・カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け カード配布:サンクスギビグ明け

8.園長先生より

 ・「園庭でのルール」のプリントについて、ご理解いただけると幸いです。
 ・保育時間後の園庭で、これまで大きな事故が起きていないことが奇跡ともいえます。どうかそうした事故が起きることのないように、保護者の方がしっかりお子様を見ていてくださいますようお願いします。
 ・「こどもの家は、卒園児にとっても特別な場所」という保護者からの言葉が、心に響きました。私共はただ、日々の保育を一生懸命行っている毎日ですが、卒園児や園児たちのそうした想いを知ることができ、ありがたく思います。

以上


2016 2nd Class Mother/Father Meeting Minutes (October)


1. Preparation toward Christmas


Yuko Takahashi (sakura-kiku-renge)
Yuka Oyama (kiku-renge)
Keiko Sugawara (renge)
Yuko Beuhler (renge-sumire-ume)
Kaori Hirai (renge)
Chiaki Goto (momo)


 ・As with previous years, parents will be expected to make a homemade gift to give to their children. To that end, they will be given a kit, which includes felt and ribbon set (for a tithing bag, or ornament), and a photo ornament kit.
 ・We are planning on making these kits during momo/sakura/renge school hours, and are seeking for volunteers who can help. We will announce the dates as soon as we know, so please participate if you have a chance.
 ・At the end of October, after the Halloween Observation/Visitation Day, there will be a meeting with Encho Sensei. Class mothers will explain the Christmas kit in more detail to parents.
 ・The kit will be distributed on November 10th, or later by the Class Mothers of each class.
 ・The homemade gift will be due by 12/9 (Friday).


 ・When closer to the event date, we plan to send an email to all parents seeking company donations and bake good donations from parents. We look forward to your enthusiastic participation.
・Expected number of participants for this event is 150 KNI students, plus a combined total of roughly 60 Pre-KNI age children and KNI graduates.

2. Volunteer Sign-up Sheet
 Thank you to everyone who has signed up to volunteer.
 Event Committee Coordinator name; number of volunteers are as follows:
 - Christmas Committee: 6, Volunteers: 20 (Leader: Yuko Takahashi)
 - Omochi Tsuki Committee: 8, Volunteers: 23 (Leader: Mie Asai)
 - Sports Day Committee: 3, Prep Volunteers: 9 (Leader: Madoka Kongo)
 - Translation Committee: 11 (Coordinators: Ako Yonezawa, Kumiko Haskushi)
 - Photography Committee: 7 (Coordinator: Megumi Bacher)
 - DVD Committee: 4 (Coordinator: Kei Ogawa)
 - Cooking Committee: 5 (Leader: Yumi Taylor)
 - Bazaar/KNI Carnival Committee: 2+※In process of organizing.
 - School Upkeep: 5
 - Other: 4
 *Still urgently seeking position for Secretary (in charge of minutes for meetings), and still in process of assigning Sports Day Committees.

3. KNI Parents Association
 As of 10/11 we have collected total revenue of $3,125 from the Preschool families and $260 from the Saturday Japanese Class families. We look forward to using these funds to better KNI. Thank you so much for your support and participation.

4. Sawakai (Class Meeting) Report
 We had cases where the class meeting email announcements did not go through to some of the families. We seemed to especially have problems sending emails from [yahoo.co.jp] to [hotmail] accounts and [hotmail] in general seem to have problems receiving emails. We strongly recommend using [gmail] as one of the main email accounts to communicate with the KNI PA.
 Aside from introductions, parents shared interests, hobbies, favorite recipes, and favorite items at Trader’s Joe and enjoyed meeting the fellow parents of the class.

5. Rummage Sale Week
 ・Revenue: $413
 ・Duration: 9/28 (WED)~10/11 (TUES)
 ・For this rummage sale we received comments that it was easier to see the items.
 ・The remaining items will be put toward a garage sale. All items not sold at the garage sake will be donated.
-Garage Sale date: 10/22 (SAT) 9AM~3:00PM
-Location: Sozenji Temple in Montebello
-We have about 4~5 volunteers but seeking more.
-We will announce more details as soon as we know.

6. Other

Yuko Bagish, who is a yoga instructor and the class mother of Ume gumi is holding a Yoga class.
-Yoga Class date: 10/18 (TUES) 9:45~
-Location: KNI Church Hall
-Participation fee: no cost
-Babysitting service available
All the spots were filled from the first day of sign up and asked to add more space due to the popularity of the class. Thank you!


・A printout of the playground rules and regulations were sent home along with the school newsletter. We have also gone through these regulations and safety measures at the orientation, but there is new information, so please read and look through them carefully. Also, please follow these rules to keep our children safe and help/remind fellow parents during the use of the playground.
 ・Street parking on Elm St. is dangerous for the children, so please use the designated parking lot to park your vehicle.
 ・[From KNI] If you are unable to pick up your child on time, please be sure to communicate and make arrangements with the other parents in the class to watch your child till your arrival and contact KNI to notify who the child should be released to. You may also contact the office in advance to request the home room service.
 ・[From KNI PA] Being able to play at the playground afterschool is one of the big attractions of KNI. Please be reminded that the extra playtime is possible due to the courtesy of the school. Let us strive to keep KNI a safe and enjoyable place for the current students, the graduated students and the families. We appreciate everyone’s cooperation.

7. Fundraiser
 ・Thank you for all the T-shirt and ASPIRE orders. We had a great number of participation and are thrilled. Thank you.
 ・T-shirts will arrive on the week of 10/17. ASPIRE will be delivered at the end of October and will be distributed once it’s sorted.
 ・There are RALPHS kick back opportunities that were listed on the fundraiser print out that was sent home recently. Please participate if possible.
 ・We are preparing SCRIPS Gift Cards for the upcoming holiday season.
-Accepting orders starting the week of 10/17.
-Order deadline beginning of November.
-Gift cards will be delivered after Thanksgiving.

8. From Encho Sensei

 ・It would be much appreciated if you can refer to the print out that was sent home regarding the playground rules.
 ・We have been extremely fortunate and it is almost like a miracle that we have not had a serious accident on the playground after school hours. We ask for all the families’ cooperation on keeping the playground a safe place and to be responsible for your own child’s safety at all times.
 ・“Kodomo No Ie is a special place, even after you graduate.” We have received thoughtful comments from families expressing the importance of KNI to the children. We work hard everyday to help the children grow and learn, but we are so touched and gratified hearing how much they cherish their time at KNI

2016-2017年度 9月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2016 年度 第 1 回 クラスマザー会 議事録

1.役員承認報告と会長挨拶

 【役員承認報告】2016 年度こどもの家父母会の役員について、こどもの家会員数(日本語学校を含む)175 家族中(9 月現在)、142 名の署名をいただきました。全会員の 3 分の 1 を満たしているため、会則により、今年度の父母会役員は承認されたこととみなされます。内訳は下記の通りです。

れんげ 29 名 きく 14 名 もも 25 名 さくら 32 名 すみれ 12 名 うめ 2 名 日本語学校 28 名 合計 142 家族

 【浅井会長より】ほんの 1 カ月前に役員が決まり、スタートした父母会ではありますが、何度かのミーティングを繰り返すうちに役員の結束も固まってきています。そして、入園式後に決まったクラスマザーさんのお力もいただき、新しい父母会を作っていけたらと思っております。今年 1 年、よろしくお願いします。

2.園長先生、幾留さん(ファンドレイズ)・大神さん(事務)より

 【園長先生】役員・クラスマザーを引き受けてくださった方、感謝しております。今年度も皆さんで力を合わせて園を育てていただけたらと思っています。どうぞよろしくお願いします。

 【幾留さん】週 2 回、オフィスに来ています。ファンドレイズは、1 人 1 人が参加して、大きな成果を得られるものにしたいと思っています。様々な企画をご用意していますので、皆さんで盛り上げていただけたら嬉しいです。

 【大神さん】何かお手伝いできることがあれば、いつでもおっしゃってください。1 年間、よろし

くお願いします。

3.ボランティア・サインナップについて

 未提出の方は、9 月 26 日以降はクラスマザーさんへ提出して下さい。

 クリスマス委員とクリスマス・ボランティア、料理委員は定員一杯。他の部署はまだ募集中です。

 特に書記の議事録、ウェブ・園だより担当、翻訳委員(日本語から英語)、写真委員、もち委員、

運動会委員を追加募集中です。仕事内容の詳細は、茶話会の時にフライヤーにて参照下さい。

一般保護者用

<ボランティアに関する今後のスケジュール>

 9 月末から順次、どのボランティアをお願いすることになったかをお知らせするメールを、各委員

会から送信し、10 月末には、全員の振り分けを一旦完了します。

 その上で、おもちつき大会のボランティアや運動会の準備ボランティアの人数が不足することが予想されますので、後日、アテンダンスシートの横にサインアップシートを用意し、追加募集を予定しています。

 各行事の規模も年々大きくなってきています。振り分け後も、できる範囲で結構ですので、2 つ目、

3 つ目とご協力いただけたら幸いです。

4. 父母会費について

 集金用の封筒が、9/22(木)より、お便りばさみを通じて配布されています。

 指定の金額の現金をいれて、クラスマザーに直接お渡しください。

 おつりのないよう、お願いします。チェックは受付できません。

 領収書の発行はありませんので、保護者とクラスマザーとで同時に金額、受領の確認をお願いし

ます。

 兄弟で在籍、または一人で複数クラスに在籍している園児の場合は、優先順位が最も高いクラス

より集金させていただきます。

優先順位と集金担当クラスマザー、各クラス締切日は以下の通りです。

1. さくら組 - 寺田 昭子 10/6(木)まで

2. きく組 - 玉井 慈子 10/5(水)まで

3. れんげ組 - 金本 加奈子 10/5(水)まで

4. もも組 - ハンロン あゆみ 10/6(木)まで

5. うめ組 - バギッシュ 裕子 9/30(金)まで

6. すみれ組 - キャリー まり 9/30(金)まで

7. 日本語学校 - 園長先生 10/1(土)まで

5.茶話会の開催・父母会メールアドレス登録のお願い

 【茶話会】各クラスの保護者の顔合わせ、連絡先の確認、会費の徴収、意見交換などの目的で開催する 30 ~45 分程度の集まりです。日程は、れんげ・きくが 9/28(水)、もも・さくらが 29

(木)、うめ・すみれが 30(金)。場所と時間については、各クラスマザーからの案内をご参照ください。

一般保護者用

 【父母会メールアドレス】今年度も、全保護者へのお知らせは父母の会のメールアドレス

(kodomonoie.pa@gmail.com)から一括送信させていただくため、アドレス登録をお願いします。

 クラスごとのお知らせ(敬老ホーム訪問ほかイベントなど)は、各クラスマザーより、該当クラ

スの保護者へ送信されますので、クラスマザーのアドレス登録もお願いします。

6.第 1 回お気持ち Week について

 日程:9/28(水)~10/11(火)*28 日は茶話会初日

 内容:園と父母会のファンドレイズとして行われる無人のテントセール。園庭に入ってすぐ右のテントの下に、各家庭よりお持ちいただいた子供用品をドロップしていただき、そこで気に入った品物がありましたら、各自「お気持ち箱」にチップを入れていただくシステムです。詳細は、23 日(金)より、フライヤーがお便りばさみで配布されるので、ご確認下さい。なお、このセールは特に管理人がいないため、品物の整理整頓にご協力下さい。また、子供達が品物で遊ばないようご注意もお願いします。

 収益:園と父母会に 50%ずつ寄付させていただきます。

7.さくら組の敬老訪問とバス利用について

 10 月末に、ハロウィーンのコスチュームを着たさくら組の子供たちが、敬老ホームを訪問。施設の皆様との交流を通して、いろいろなことを感じ、学ぶことができる貴重なイベントです。

 ここ数年は、大きなスクールバスを利用して遠足気分で行く習慣になっており、今年度もバスを

レンタルする予定です。

 バスの座席数、敬老ホーム現地のスペースの関係上、バスへの保護者の同乗は、基本的にお断り

しております。

 詳細につきましては、園やクラスマザーからの案内を参照ください。

以上


Summary of September 2016 Class Mother Meeting


1. Approval Report for 2016 KNI Parents Association Board

Members/Greeting from Mie Asai, President of KNI Parent Association

- Approval report for the Board Members

The 2016 KNI Parents Association Board Members have been approved. We received 142 signatures out of 175 member families (including the Japanese School), which is more than 1/3 of all members required for the approval.

Below is the breakdown of the signatures by the classes.

Renge: 29

Kiku: 14

Momo: 25

Sakura : 32

Sumire: 12

Ume: 2

Japanese School: 28

Total: 142 signatures - From President Asai

It has been only a month since the Board Members are decided, but we are going to be bonded through our meetings. We look forward to creating a new Parent Association with the support of class mothers throughout the year.

2. From Encho Sensei, Ms. Ikudome (Fundraising), and Ms. Ogami


(Administration)

- Encho sensei: Thank you so much for accepting the roles of the board members and the class mothers! We look forward to your continued support throughout the year and to building KNI together.

- Ms. Ikudome: I am in the office twice a week. To achieve the best results, we need everyone’s participation in the KNI fundraiser. We have various events ahead, and I look forward to working with you. Thank you.

- Ms. Ogami: Please come talk to me anytime if I can be of help! I look forward to working with you. Thank you.

3. Volunteer Sign-up


- If you have not turned it in as of Sep 26th, please do so as soon as possible to class mothers.

- We have enough sign-ups for the Christmas Committee, volunteers for the Christmas Program, and Chef Akira’s Cooking class. Other school events still need more volunteers.

- We especially look for a volunteer for the secretary (writing up proceedings for the Class Mother Meeting and those who cover KNI website and newsletters), translation (Japanese to English), Photography Committee, Mochi Festival Committee, and Sports Day Committee members. Please read the flyers given out at the Class Meeting (sawakai) for details.



- Each committee will send out email notification for the KNI parents-volunteers for the assigned events. By the end of October, Parents Association will finish the first round of sorting.

- Based on the result, we may solicit additional volunteers for events such as

Mochi Festival and the Sports Day if necessary.

- The scale of each event is becoming bigger each year. We encourage everyone to volunteer for the second or even the third time if possible.

4. Parents Association Fee

- From Thursday the 22nd, you will receive a collection envelope in your child’s school folder.

- Please include the exact amount written on the envelope in cash and hand it to your class mother.

- No check or change, please.

- There is no receipt or invoice for the Parents Association Fee. At the time of the collection, please count the cash with the class mother and confirm the payment verbally.

- If you have more than one child attending the school, or if you child is attending more than one class, we will be collecting the fee from the class that has the highest ranking (oldest age range). The order of class ranking and the class mother in charge of collecting the fee for each class is as follows:

Sakura: Akiko Terada (due Oct. 6)

Kiku: Yoshiko Tamai (due Oct. 5)

Renge: Kanako Kanemoto (due Oct. 5)

Momo: Ayumi Hanlon (due Oct. 6)

Ume: Yuko Bagish (due Sept. 30)

Sumire: Mari Carey (due Sept. 30)

Japanese School: Encho sensei (due Oct. 1)

5. Class Meeting (Sawakai) and the Registration for KNI Parents Association

Email List

[Class Meeting (Sawakai)]

- Each class will be holding a meeting with all the parents. In this meeting, we will introduce each other, check the contact information, collect the Parents

Association Fee, exchange ideas, etc. It will take 30-45 min. Renge and Kiku will meet on Sept. 28 (Wed), Momo and Sakura will be on Sept. 29 (Thu), and Ume and Sumire on Sept. 20 (Fri). Please look into the email from Class Mothers for the time and location for this meeting.

[KNI Parents Association Email List]

- We have a KNI Parents Association email (kodomonoie.pa@gmail.com). And School wide events or news that address all classes will be sent from this address to the KNI Parents Association email list. Please make sure to register to this email list.

- News and announcement for each class (such as Keiro Nursing Home Bus Trip for Sakura) will be sent to the class email list from Class Mothers. Make sure to register your email address to this class email list as well.

6. Mini Rummage Sale Week

- Date: September 28 (Wed) – October 11 (Tue)

- We are holding a mini Rummage Sale as a part of the fundraising event for

KNI. It will be held under a tent on the right side of the entrance gate. Please donate toys/kid’s clothes/kid’s shoes, etc., and place the items on the table under this tent. If you find any items you like, please put the money to “the tip box”. Details of this event will be on the flyer distributed from Sept. 23 (Fri). Please keep your children from touching/playing with the items (especially toys). Also, please help us arrange the donated items in order whenever you find it messy.

- The profit will be split between KNI and the Parents Association.

7. Sakura Class Keiro Nursing Home Bus Trip

- In the end of October (around Halloween) the Sakura class students with Halloween costume will visit the Keiro Nursing home. It is an important event for children to communicate with and learn from the elderly.

- For the last several years, we have been renting a big school bus for this event. This year, we are also going to rent a school bus again. This is an opportunity for the children to experience going on a field trip.

- Due to the seating limitations for both the school bus and Keiro Nursing

Home, we are sorry but to decline the parents’ request to come along to the trip.

- More information will be sent out through the class mothers.

Thank you.

2015-2016年度 5月 クラスマザー会議事録

Please scroll down to English

2015年度 第9回 クラスマザー会 議事録

1.会計より
・年度末の先生方へのギフトとお礼状について→先生方へ父母会から、年度末にお礼状とギフトカードをお贈りします。お礼状には、役員、クラスマザーが皆様を代表してメッセージを書かせていただきます。

・父母会から園へのギフトについて→木琴と、園の行事で使っていたカラオケマシーンが壊れたので、新しいPAシステム、マイクに決まりました。

2.来年度の役員と引き継ぎについて(ドリオ会長)
・まだ未定なので夏休み前までに決まれば理想です。

・会長、副会長、何人でも良いと思います。今年は副会長に行事委員も兼ねていただき、仕事量が多かったのですが、父母会の運営としては理想的でした。話も早く済み、各行事の進行も把握出来ました。

・形にこだわらず、各クラスマザーさんで月ごとに進行するも良し、書記もクラスマザーさんで回すのも良いと思います。みんなでやっていくのが理想です。ドリオ会長からもアドバイス出来るので、是非前向きに考えて下さい。

3.きく組敬老ホーム報告、クラスマザーの感想等(きく組)
・お年寄りの方に喜んでもらえました。帰りは寝ていた子供も。

・特に問題もなく成功だったと思います。

・はじめ、バスがサンゲーブルBlvd に停まっていて見付からなくエルムAveに移動してもらったが、その際、教会関係者の車が路上駐車しており、声掛けして移動してもらった。今後はあらかじめコーン等を立てるなどして、バス駐車用のスペースを用意しておく必要があると思います。

4.運動会に向けて(園長先生、運動会委員より)
・運動会についての説明と注意事項

・こどもの家の運動会は、皆様のボランティアのご協力がないと成り立たないのでどうぞ積極的にボランティアをしていただけるよう、よろしくお願いします。
場所:Oak Avenue Intermediate School(6623 Oak Ave. Temple City, CA 91780)
集合(一般):8:30 
開始:9:00

・今週、月・火曜日に、れんげ組・もも組・すみれ組の名札を預かります。水・木・金曜日に帽子と一緒に名札をお渡しします。年少組に通っている園児で白組に出る子には白のビニールテープがついています。年中組に通っているけれども赤組に出る子には赤のビニールテープがついています。

・用具置き場で子供たちが遊ばなように注意してください。

・けがをしたり、具合が悪くなったらドクターに診てもらってください。ドクターはさくら組でご家族と観戦されています。十字の腕章をつけています。

・「準備体操」では保護者も一緒に体操してください。

・「かけっこ」ではさくら組以外の園児は入場門に整列してください。

・「障害物競争」では5人づつスタートします。さくら組以外の土曜クラスは男女別、学年別にスタートします。

・「大たるころがし」では複数取っている園児の保護者は金曜日クラスを優先してください。

・「トトロの散歩」は年少組対象の保護者と一緒の競技です。新しい種目です。1レース5組でスタートし、かごからトトロのお面を取って後ろに被り、保護者がトンネルまでソリを引きます。次の一本橋では保護者は子供が落ちないように手を繋いで下さい。3つの滑り台のうちどれかを滑ってカゴの中のどんぐりを取ってゴール。ドングリとお面はお土産。

・「冒険コースで出発」の後に帽子の色が変わっていても元に戻さないでください。先生たちが人数を調整したもので、その後の「綱引きと」「玉入れ」に、その帽子の色で出場します。よちよち歩きのボランティアの方は子供を足の甲に乗せて歩くことになるので、サンダルでなく運動靴などを履いてきて下さい。

・「小さなお客様」では抱っこしてでも良いので是非参加してください。

・「パン食い競争」はお父さんお母さん両方でも構いませんので、是非ご参加お願いします。

・「つなひき」では紅白に分かれて2~3回戦行います。お母さんチームVS お父さんチームもあります。ご参加お願いします。

・午後のプログラム開始は12時15分からとなっていますが、午前中の進行状況によっては早まることもあります。午後の開始時間は園長先生よりお知らせしますが、開始10分前にもアナウンスしますので、トイレなどを済ませておいてください。午後の最初の競技は全員参加です。

・「ポンポンとパラバルーン」のパラバルーンの曲は日本語学校の生徒、佐野さんのお父様が担当してくださいました。題名は色々悩んだ結果「思い出」にしました。

・「フォークダンス」ではお母さんと一緒に踊ります。二重の円を作って下さい。さくら組の円が内側、さくら組以外の円が外側。お母さんが円の内側、子供が外側になるように並んで下さい。さくら組は終わったらリレーに備えて待機してください。

・「力を合わせて」では最初の二人三脚で足を強く結び過ぎると後でなかなかほどけなくなるので、ご注意ください。風船の膨らみが小さいとなかなか割れません。

・「帽子取り」では取った帽子は本部に戻し、取られた自分の帽子は本部まで取りに来てください。この時の為に自分の帽子の番号を覚えておく必要があります。

・閉会式では先生が園児にメダルをかけジェット風船を渡します。どうぞ保護者が膨らまして下さい。園歌まで膨らませた状態で持ち、保護者の方が離して下さい。子供が拾ってお土産として持って帰ります。

・ゴミはゴミ箱に捨て、綺麗にして帰って下さい。

・キャノピーは、たくさんの方々から貸し出しのご協力をいただきました。ありがとうございます。貸出してくださった方々には、場所の優先的確保、ドロップオフ&ピックアップなどについて、クラスマザーから詳細のご連絡をさせていただいています。

5.ファンドレーズのご案内(幾留さん)
・スクリップは今週中に配り終える予定です。前半は数件ほどでしたが、一斉メールを出した後半から盛り返しました。$1,000、$2,000単位で購入してくださったかたもいらっしゃり、額面は$10,000を超えました。収益は$500未満です。

・See's Candies、スターバックス、洋服関係のスクリップが多く出た2年前の冬は、額面は今回と同じ$10,000を越えましたが、収益は$1,000ありました。今回はガソリンなど%の少ない物が多かった事が、収益が抑えられた理由でした。

・参加していただけた事に感謝いたします。ファンドレイズ全体の収益は6月に報告します。皆さま、ご協力本当にありがとうございました。

・マルカイ・トーキョーセントラルのレシートも募集していますが、なるべく過去2~3ヶ月以内のものをお願いします。お財布にあったらその都度カゴに入れてください。

6.園長先生より
・1年の最後のイベントの運動会が、皆様のお力をお借りしてスムーズに進行し和やかに良い会になりますよう、ご協力をお願いします。


2015 May Class Mother/Father Meeting

1. From Treasurer End of the year gifts and thank you cards for the teachers
‐KNI Parents Association will prepare gift cards along with thank you cards for the teachers. The Class Mothers and KNI representatives will write the card on behalf of all the parents.

‐Gifts for KNI from KNI Parents Association KNI Parents Association decided to gift a xylophone, a new PA system, and microphones since the old Karaoke machine broke.

2. New KNI Board Member Candidates for next year (President Dorio)

-Positions for the board members are not decided yet, but it is ideal if we could have decisions before the summer break.

-It is possible to have several presidents and vice-presidents. This year, the vice-presidents also steered event committees. This was a lot of work for them, but created the ideal management environment for the Parents Association. Discussions moved swiftly and it was easy to grasp the proceedings.

-We should not insist on formalities. Class Mothers/Fathers can get together and elect a person in charge to handle the matters on month-by-month basis. The same principle applies to the secretary position. It is better if everyone gets involved. I am willing to give advice, so, please consider volunteering!

3. Kiku Class Keiro Nursing Home visit, comments and opinions -The elders were very happy. Some children fell asleep on the way back to KNI.
-It was a success, without having any major problems!

-When the bus arrived it parked on San Gable Blvd so that it was hard to find. Later we asked the bus to be moved to Elm Ave, but the space was already occupied by church-affiliated cars. We had to ask the church to move their cars for us. It is probably better to reserve the space for parking for the event day by placing some safety cones.

4. Sports Day
(Encho Sensei, Sports Day Committee)
-Schedule for the day and other notifications:

-The success of this even depends on your support! Please help us by volunteering for this event.
Place: Oak Avenue Intermediate School (6623 Oak Ave, Temple City, CA 91780)
Time (for general public):
The place opens at 8:30 a.m.
The event starts at 9:00 a.m.

-On May 16 (Mon) and 17 (Tue), we are going to borrow children’s nametags for Renge, Sumire, and Momo. The following Wednesday through Friday, we will distribute caps with nametags. Children who are in this group but will play as “White” group have a cap with a white tape on. Those who are in Kiku and Ume, but will be playing as “Red” have a cap with a red tape on.

-Please refrain from playing with the event equipment at the storage area.

-In case of injuries or any occasion that need medical attention, please visit our doctor on site. The doctor will be under the “Sakura” canopy. Please find a person with an arm badge with cross.

-We encourage the parents/guardians to join the children for the “Taiso” (warm-up exercises).

-For the Sprint Race, classes other than Sakura need to come to the gate.

-The Obstacle Race will have 5 children for each race. Saturday classes other than Sakura will have separate groups based on their gender and class.

-Totoro’s Day Out is for the smaller children (Renge/Momo/Sumire), and this is new! Each race has 5 parent (or guardian)-child pairs. First, get a Totoro mask from a basket and put it on a child’s head (make sure to put the Totoro face at the back of the child’s head, since it makes it easier). Then put the child on the sled, and pull it to the tunnel. A child then goes through the tunnel, and runs to a bridge. Make sure to hold his/her hand while a child crosses it. Then a child goes downa slide (pick available one), pick an acorn, then the goal! Acorn and the Totoro mask are the souvenirs.

-Please keep your child’s hat color after Take off to the Adventure Course” even if it has changed. The change is made to equate the numbers of children who participate in the following “Tug of War” and “Bean Bag Toss”.

-For the volunteers for “Circuit Game”, make sure you wear closed-toe shoes (sneakers, not sandals). You will be walking with a child on your feet.

-Please join “Little Kids Race” if you have infants. It is OK for a parent to hold the baby when participating the game.

-Parents, please join the “Donut Hunting Race”. Both parents can join the game!

-We will have two to three Tug of Wars for the red and white teams, then there will be mothers vs. fathers. Parents, please join!

-The afternoon program is scheduled to begin at 12:15. However, depending on the day’s flow, it is possible the afternoon program will begin before this time, the starting time of afternoon program will be announced by Encho Sensei at the school’s discretion, so we ask that the students to go to the restroom as soon as possible during lunch break. There will be an announcement 10 min prior to the beginning of the afternoon program. All the children will attend the first event of afternoon which is “Pom Pom and Para Balloon”.

-The song for “Pom Pom and Para Balloon” is composed by the father of Sano-san (student of the Japanese Language School). The title of the song, after much consideration, became “The Memories”.

-“Folk Dance” is for parent-child pairs. Please make a small circle surrounded by a larger circle. Sakura children and parents will be forming the inner circle, and every other class will be making the outer circle. Make sure that children will be on the outer side of the each circle. Sakura will have relay immediately after the dances, so, please gather at the entrance gate after the dance for preparation.

-Be careful not to tie the legs too tightly for three-legged race for “Power Combo” since it will be difficult to remove. Also, please know smaller balloons are harder to pop.

- The hats that are taken at “Grab the Cap Game” need to be brought back at the administration. Those who lost the hats during the game, please come by at the admin tent for pickup. Please remember the number assigned for the child’s hat.

-In the closing ceremony, children will receive a medal and a rocket balloon. Please inflate the balloon for the children. Hold on to it to the end of the KNI song, then release. These are also souvenirs, so, please feel free to pick them up and take them home.

-Please pick up the trash before you leave. There will be several trash bins in the field.

- Thank you to all the families that are lending out their canopy/tent. Please look out for reserved seating and drop off/pick up instructions from the Class Mothers. Thank you very much! 5. Fundraising

(Mrs. Ikudome) -Scrip distribution will be finished within this week. Although we only had several orders at first, we ended up receiving many orders toward the due date (thanks to the email notification). Some ordered over $1,000 and $2,000, and the total amount of orders exceeded $10,000. Our profit will be less than $500.

-The scrip sale two years ago also exceeded $10,000, but our profit was $1,000. It was due to the items purchased (See’s Candies, Starbucks, Apparels) which had higher kickback percentage. This year, the items purchased the most had less kickback percentage (such as Gasoline), resulted in less profit for KNI.

-We are still accepting Marukai/Tokyo Central receipts, but we appreciate newer ones (within 2-3 month from your purchase). Please make sure to check and drop them off in time!

-Thank you for the continuing support for KNI. This year’s overall result will be reported in June.

6. Encho Sensei
The upcoming Sports Day will be our last event of this year! I look forward to having all your support to make this event happy and smooth. Let’s make sure to end this school year by making Sports Day a success!

«  | HOME |  »

こどもの家


new entries


categories

父母の会より Parents Association (49)
ファンドレイズ Fundraising (2)
イベント event (0)
未分類 etc. (0)
父母の会役員メンバー紹介 PTA members (3)
父母会とは(What is PTA?) (1)
行事役員より (0)
クラスマザー会議事録 (5)

calender

09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -

archives


search


上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。