こどもの家 父母の会からのお知らせ

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

2016-2017年度 5月 クラスマザー会 議事録

Please scroll down for English.


2016年度 第9回 クラスマザー会 議事録



1. 会計より

➢ 1年の感謝の気持ちを込めて、先生と事務の方へ、サンキューカードとギフトカードをお渡しします。保護者の皆様を代表して、クラスマザーがメッセージを書かせていただきます。


2. 30周年記念について

➢ 記念Tシャツの売上枚数は100枚以上となりました(子供用92枚/大人用23枚)。ご購入、ありがとうございました。まだ手元に届いていない方には、運動会直前にお届けできると思います
➢ 8月19日(土)の記念の会(在園生の部)の出欠確認にご協力いただき、ありがとうございます。当日の“夏祭り”では、ラムネやかき氷を用意する予定です。子供たちが楽しめる会にしますので、ぜひ、ご参加下さい。
➢ 当日に使わせていただくドネーションを、引き続き募集中です(アテンダンスシート横にサインナップシート用意)。ご質問がある方は、30周年委員または、kodomonoie30@gmail.comまでお問い合わせください。
● 飲食類(個別包装の駄菓子やパックに入ったジュースやお水など。真夏のため、手作り品はNG)
→品物は、8/14(月)~18(金)に、園にお預けください。事前に内容をお伝えいただければ、当日朝でも受け付けさせていただきます。
● 景品類(お食事券、ギフトカード、サロンやレッスンなどのサービス券、未開封の玩具など)
→品物は、運動会後から終業式までの間に、園長先生か大神さん、小川さん(さくら)、細川さん(きく)、金本さん(れんげ)にお預けください。


3. 来年度への引き継ぎについて

➢ 金剛さんが、来年度の会長に立候補してくださいました。
➢ その他、役員・クラスマザーを募集中ですので、ぜひ、ご協力お願いします。


4. 運動会に向けて

【開催概要】
➢ 日時:5月21日(日)午前8時半集合/午後1時半終了予定
➢ 場所:Oak Ave Intermediate School(6623 Oak Ave, Temple City, CA)

【運動会委員】
金剛さん(リーダー)、田沼さん(サブリーダー)、柴田さん(お弁当係)

【園長先生より運動会についての説明と注意事項】
各園児に配られる「運動会 ご案内と諸注意」と「競技プログラム」をよくお読みください。下記は特記事項です。
➢ 運動会は、クラスごとではなく、年齢ごとに3つのグループに分かれて行います。
● 年少(もも・れんげ・うめ)→赤帽子
● 年中(きく・すみれ)→白帽子
● 年長(れくら)→緑帽子
➢ 帽子は、前日までに各園児にお渡ししますので、当日お忘れなく。各帽子には番号がつけてあり、園の方で番号管理をしています。
➢ 当日は、午前8時半集合、9時スタートです。会場の駐車場はすぐに埋まってしまい、路駐をしていただく可能性があるため、時間に余裕をもってお越しください。
➢ 朝の出欠取りはありません。 「運動会ご案内と諸注意」の<会場見取り図>で席を確認し、指定された場所にお座りください。
➢ 集合は、各競技の一つ前です。気付いたら終わっていたということがないよう、各自ご注意下さい。
➢ 保護者の方が、お子様のトイレを済ませて、入場門へお連れ下さい。
➢ 写真係の方がいらっしゃいますので、保護者の皆様は(撮影に集中するばかりでなく)、できる限り、たくさん応援していただきたいと思います。撮影の際は、座席ラインの前の撮影ラインや、ゴールラインの前の撮影ラインよりなかには、入らないようにしてください。
➢ 同運動会は、ボランティアの皆様の力をお借りして行うものです。各競技の道具を持ったり、戻したりと、短い時間のものですので、ご協力をお願いします。
➢ 道具の出し入れは、高校生ボランティアがしてくれます。見かけたら、「ありがとう」と声をかけていただけるとうれしいです。
➢ 用事があったり、小さい赤ちゃんがいらしたり、気分が悪くなるなどで、先にお帰りになる場合は、クラスマザーに一言声掛けて、本部に立ち寄り、メダルを受け取って下さい、クラスごとの袋の中に名簿とメダルが入っていますので、名簿に受け取りサインをし、お持ち帰りください。お子様には、その日のうちに、メダルをかけてあげてください。
➢ 雨天の場合は、連絡網を回します。少しの雨の場合は、できるだけこの日に行いたいと思っています。
➢ 今年は、土曜日クラスの子供たちによる飲料販売がないため、お飲み物を多めにお持ちください。

【準備ボランティア】
➢ 準備ボランティアの皆様には、メールで詳細をお知らせしております。ご確認の上、ご不明な点はクラスマザーか運動会委員までお知らせください。

【競技ボランティア】
➢ 競技ボランティアをしてくださる皆様には、クラスマザーから、具体的なボランティア内容の説明をさせていただきます。
➢ 当日朝、競技や名前などの情報が記載されたステッカーをクラスマザーから受け取り、見えやすい位置(胸のあたりなど)に貼ってください。
➢ 各ボランティアさんは、一つ前の競技が始まるときに、本部テントの後ろに集合してください。
➢ 当日、欠席の場合は、お早めにクラスマザーにお知らせください。

【キャノピー】
➢ 各クラスで、大分集まってきました。ご協力ありがとうございます。
➢ 事前ドロップオフの受付は、5/15(月)~20(土)。当日の朝、準備ボランティアさんが代わりにセットアップして下さいます。
➢ アテンダンスシートの横に設置する用紙にクラスと名前を記入し、キャノピーとピクニックシートそれぞれに貼って下さい。
➢ 当日、キャノピーを持参予定の方でも、事前にピクニックシートをお持ちいただければ、席を確保します。事前に届いていない場合、席の確保はお約束できないことを予めご了承下さい。

【お弁当】
➢ 申し込みは、締め切りました。
➢ 来週5/17(水)〜お弁当引換券をお便りばさみでお返しますので、当日忘れず持参下さい。

ご不明な点は、運動会全般は園長先生、ボランティア、キャノピー、お弁当は運動会委員リーダーまで


5. ファンドレイズ(幾留さん)

➢ 今年度も、ファンドレイズにご協力いただき、ありがとうございました。収益については、園だよりでお知らせします。来年度もがんばりますので、よろしくお願いします。
➢ 【Tシャツ】配布を終えました。
➢ 【スクリップ】順次、配布していきます。引き続き、オフィスに在庫を用意していますので、ご利用ください。


6. 園長先生より

➢ 運動会につきまして、皆様の力をお借りして、なごやかなものにしたいと思いますので、どうぞよろしくお願いします。

以上



2016-2017 9th Class Mother Meeting Minutes


1. From the Treasurer

➢ We will have thank you cards for teachers and administrative staff for the end of School year. Please make sure that every class mother pens their heartfelt thanks for the year with their name.


2. 30th Anniversary Celebration

➢ We’ve sold over 100 commemorative t-shirts(kids 92/adults 23). Thank you for all of your support! If you haven’t yet received your t-shirt, you should have them just before Sports Day.
➢ Thanks to all who rsvp’d for the commemoration(for current students) on August 19th(Sat).
➢ For the “summer festival” we plan to have Ramune soda and shaved ice. We plan for a party that the children will really enjoy, so please join us!
➢ We continue to solicit donations toward the day’s festivities. (The donation sign up sheet is located next to the attendance sheet.) Please forward all queries to the 30th anniversary committee, or to kodomonoie30@gmail.com
● Food/Drinks (individually wrapped foods, snacks, boxed juices, bottled waters. For the bottled water, any sizes are welcome except the ones that require cups for drinking. Because it will be hot we can NOT accept handmade items.
→Please bring items to KNI between  8/14(Mon)~18(Fri). If you let us know beforehand, it’s also possible to bring items on the morning of the event (8/19).
● Prizes(gift cards, vouchers for restaurants, salons, lessons, and other services, new and unopened toys, etc)
→Items will be collected after Sports Day til the end of the semester by Encho Sensei, Ms. Ogami, Ms. Ogawa (Sakura), Ms. Hosokawa (Kiku), and Ms. Kanemoto (Renge).


3. Re: Next Year’s Parent Association Officers

➢ Ms. Kongo has volunteered to become the president of the Parent Association for next year.
➢ We are still looking for other committee members and class mothers! Please consider being an integral part of your child’s time at KNI!


4. Sports Day

【Information】
➢ Date:May 21st(Sun)8:30 – 1:30 PM
➢ Location:Oak Ave Intermediate School(6623 Oak Ave, Temple City, CA)

【Sports Day Committee】
Ms Kongo(Leader)、Ms Tanuma(sub-leader)、Ms Shibata(Bento lunches)

【Information and pointers from Encho Sensei on Sports Day】
Please be sure to read “Sports Day Information” and “Sports Day Program,” which we will send home with the students before the event. I am highlighting some important points, below:
➢ Sports Day is NOT divided up by class, but by AGE into 3 groups.
● youngest(Momo•Renge•Ume) → red hats
● middle(Kiku•Sumire)→white hats
● oldest/graduating(Sakura)→green hats
➢ Hats will be distributed before the event, so please don’t forget them on Sports Day! Each hat is numbered, and the school will keep track of which child is given which number.
➢ Students must arrive by 8:30, with the first event beginning at 9:00AM. The school parking lot fills up very quickly so please be prepared for the extra time it may take to park on the street and walk to the event.
➢ There is no attendance check in the morning. Please check the map on your “Sports Day Information” sheet to find where you should sit.
➢ Please make sure that your child is prepared one event before the event they are participating in, it is easy to miss in all the excitement. Please be careful not to miss it!
➢ Parents, please make sure to take your child to the bathroom before entering the arena.
➢ We will have photographers taking pictures. Parents, instead of focusing all of your time on videos and photos, please put your energy into encouraging the children and giving them your full attention. If you are taking photos, please make sure to always stay BEHIND the photo line in the field and at the goal area.
➢ Our Sports Day relies on volunteers and others pitching in to help. Each event has various equipment that must be hauled back and forth in a short period of time, so we ask for your patience and support.
➢ High school student volunteers will be hauling equipment back and forth. If you notice any of them, please make sure to give them a word of thanks.
➢ If you must leave for any reason (other obligations, small children, the heat, illness, etc) please make sure to tell your class mother. Each child will receive a medal for participation, and these medals are kept by the class. Please pick up your child’s medal at the main tent and make sure to check-off the name of your child from the list.
➢ If it rains we will contact you via the phone tree. If there is only a little rain we will try to continue with the event.
➢ This year the Saturday class will not be selling drinks, so please make sure to bring your own.

【Set up Volunteers】
➢ We’ve sent an email to the set up volunteers. If you have any questions please contact your class mother or a Sports Day Committee member.

【competition/event volunteers】
➢ competition/event volunteers: class mothers will give you detailed information pertaining to your event.
➢ On the morning of the event please make sure to receive a sticker from a class mother and put it somewhere that can be easily seen on your shirt. It will have relevant information (your event name, your name, etc).
➢ Volunteers should be at the main tent one event before their assigned event.
➢ If you cannot attend Sports Day, please let a class mother know as soon as possible.

【Canopies】
➢ Each class has amassed quite a few canopies. Thank you!
➢ Pre-event drop off of canopies: 5/15(Mon)~20(Sat). Set Up volunteers will set up the canopies on the day of the event.
➢ There are pre-made sheets next to the attendance sheet. Please use these to write in your name and class and tape it onto canopies and picnic blankets.
➢ Even if you plan to bring a canopy on the day of the event, if you bring a picnic sheet before the event date we can reserve a space for you beforehand. Unfortunately, if we don’t have your picnic blanket beforehand we cannot guarantee a spot for you.

【Bento Lunches】
➢ The deadline has passed for bento lunches.
➢ Ticket stubs for lunches will be sent after 5/17 (Wed) in your child’s newsletter folder. Make sure you don’t forget on Sports Day!

If you are unsure about anything pertaining to the Sports Day event as a whole, please contact Encho Sensei. If you have questions about volunteers, canopies, and bento lunches, please contact Sports Day Event leader.


5. Fundraising(Ms. Ikudome)

➢ Thank you for all of your support in fundraising this year. Specifics will be detailed in the school newsletter. I look forward to your continued support next year!
➢ 【T-shirt】all T-shirts have now been distributed.
➢ 【Scrip】Scrip cards are still available. Please come to the office to purchase.


6. From Encho Sensei

➢ With your help, we hope to make Sports Day an easy and enjoyable day for everyone. Thank you for your support.


 | HOME | 

こどもの家


new entries


categories

父母の会より Parents Association (49)
ファンドレイズ Fundraising (2)
イベント event (0)
未分類 etc. (0)
父母の会役員メンバー紹介 PTA members (3)
父母会とは(What is PTA?) (1)
行事役員より (0)
クラスマザー会議事録 (5)

calender

07 | 2017/08 | 09
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -

archives


search


上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。