こどもの家 父母の会からのお知らせ

≫2014年02月

スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

2013-2014 2月 クラスマザー会議事録

Please scroll down for English

2013-2014 2月クラスマザー会議事録

1. 会計中間報告
会計の中間報告はページ最後を参照ください。 

2. お餅つき大会の報告
当日は524名の来場者で、収益は983ドルとなりました。今年は「臼」の設置場所を変え、当日とてもスムーズでとても良かったと思います。みなさま、ご協力本当にありがとうございました。

• 今年のお餅つき大会は、とってもアットホームな雰囲気で、お餅も混雑せずに沢山食べれ、太鼓のタイミングも、うすの配置も良かった。
• 餅切り台にマニキュアしていた人がいたのがいやだった。
• 餅切り台の上で子供が汚い手で遊んでいるのがいやだった。
• ボランティアの人が子供を連れてきた人がいたので困った。
• 食器、テーブルなどディスインフェクションスプレーをして欲しい。
• 大根の本数が多かった。
• ストマックフルーの原因で、当日ボランティアのキャンセルが多かった。
• 子供のための餅つき大会なので、なるべく子供も参加できるように、ボランティアさん用のベビーシッターのボランティアを作ったらどうか。
• お餅の粒つぶの餅が出て、固かったものがあった。
• お餅がとても柔らかく美味しかった。
• ぜんざいはスプーンを付けて欲しかった。
• 園庭にある子供用テーブルが用意されていて、とても良かった。

3. CPRとFirst Aid講習会の報告(2月5日 9:00-12:00)
参加者からの感想
• 先生もご自分の実践を例にあげて説明してくれたので、とても分かりやすく聞きやすい講習でした。講習の後で周りの友達に勧めたところ、皆さん値段がちょっと高いので受講しなかったと言っていました。
• 参加者も少人数だったので、和んだ雰囲気で講習が受けられてとても良かったです。ちょっとした知識があることで救える命があるという事はとても重要だと感じました。
• 開いていただいて本当に感謝です。子供が生まれる前に一度取ったのですが、英語で受講したせいかやはり日本語でお話を聞くと危機感が違うと強く感じました。今回学んだことを今まで知らないで子育てしていたかと思うと本当に怖いです。また同時に、これは親であればぜったいに知っておくべきだと実感しましたので、次回はもっと沢山のお母さまの参加があることを切実に希望します。さらにAEDを1台でも、こどもの家に置くべきではないかと考えました。
• 2年前、子供が生まれる前にとったCPR/First aid講習よりも断然に多くの事を学ばせて頂きました。子供が生まれる前と後では私の自意識もかなり違ったのではないかと思います。“親としてしっておくべき知識”だと本当に私も思います。
希望者/有志者より
今回受講したかったが出来なかったという声がありました。講習の重要性を知って頂く為に、希望者/有志が他の参加希望者を集めてみて、再度春休み前に開催できるかを検討中です。(今回は父母会主催ではありません)

4. 父母の会バザーについて
  日時:3月8日(土)11:00am~2:00pm
  場所:こどもの家 園庭(フィールド)にて
  ドネーション回収期間:2月10日(月)より3月1日(土)

• 今年もサンリオ、衣類、おもちゃ、本、日用品、手作りクラフト、ベークセール、キッズコーナー等があります。ご家族やお友達なども、ぜひご参加ください。           
• 当日ボランティア等のサインアップシートを用意しています。
• 当日ボランティアをシフト制で前半15人・後半15人の計30人、男性ボランティアも11時前と14時後に募集しています。
• 当日ボランティアをして下さった方には、$5チケットを差し上げています。
• 前売りチケットを、$10で$12分で販売する予定です。
• 昨年度のバザーの収益金は、50%父母の会、25%気仙沼ししおり小学校、25%震災団体へ寄付をしました。今年もこの割合で寄付するということで、クラスマザー会で承認されました。

5. 編み物教室(幾留さん)
• 今年もバザーに向け、バザー委員からのお願いで、幾留さんが編み物教室を開催して下さっています。月曜、木曜日は事務にいますので、質問やバザー出品への手直し等が必要であれば、いつでもいらしてください。必要ならば、第1回のフォローアップとして、追加の編み物教室も月・木などに可能です。
• 初心者の方は一度では難しいですが、Youtubeなどの動画でも沢山見ることができます。編み図(初級~中級)も事務に置いてありますので、コピーして下さっても結構です。

6. アキラさんのお料理教室
  日時:3月12日(水)8:45集合 9:00~11:30
  場所:教会ホールのキッチン
  定員:25名
    メニュー:野菜のポタージュスープ、牛肉の赤ワイン煮、チーズケーキ
参加費:16ドル(現金のみ)
  
• 申し込み締め切りは3月5日です。
• ベビーシッターを希望される方は1ドル追加です。
• デモストレーション式で、出来上がったお料理をお楽しみ頂けます。
レシピも日英両方ありますので、英語のみの方もぜひご参加ください。

7. 3月のクラスマザー会日程について
通常は3月12日(水)ですが、8日のバザー前、3月5日(水)に変更になりました。どうぞよろしくお願いします。

8. おやつについて
おやつ当番の日に持って来たおやつを、子供にも伝えてあったのに、当日に食べない事がある。ジュースもそれほど飲まないのであれば半ガロンでも良いのでは。余ったおやつを持ち帰らせて欲しい等の意見がありました。

園長先生より
お母さま方の気持ちは分かっていますので、全く違うものは出していませんが、もし必ず出して欲しいものであったり、余ったおやつを持ち帰りたい等がありましたら、一言声をかけて下さいますようお願い致します。
ジュースは、気候によって飲む量が違ってきますので、皆さん平等にということで1ガロンをお願いしています。 

9. ファンドレーズのご案内(幾留さんより)
スクリップ(締め切り3月1日)カタログ販売(締め切り3月3日)が始まっています。カタログは素敵な商品がたくさんありますので、皆さんどうぞよろしくお願いします。

10. 緊急連絡網について
現在、緊急連絡網のアップデートに時間がかかっており、この改善策として、緊急時の連絡を携帯テキストで、携帯テキストのセットアップをしていない方には電話連絡という案を検討中です。決定となりましたら、改めてご報告致します。


中間報告(1月末現在) 2014年2月1日 会計委員

収入の部 2013年度予算 2013年度前期実績
繰越金 $ 105.00 $ 185.33
父母の会会費 $ 3,400.00 $ 2,860.50
寄付(餅つき等) $ 800.00 $ 983.00
バザー $ - $ -
総収入 $ 4,305.00 $ 4,028.83

支出の部 2013年度予算 2013年度前期実績
クリスマス会 *1 $ 300.00 $ 528.02
餅つき大会 *2 $ 400.00 $ 676.97
運動会 $ 170.00 $ -
謝礼(餞別を含む) *3 $ 2,000.00 $ 595.00
園への寄付 $ 545.00 $ -
卒園記念品への補助 $ 100.00 $ -
土曜日学習発表会 $ 55.00 $ -
父母会用雑費 *4 $ 600.00 $ 234.13
教会献花 $ 30.00 $ -
翌年度への繰越金 $ 105.00 $ -
総支出 $ 4,305.00 $ 2,034.12

<支出の部の詳細>
*1.クリスマス会で使われた飲み物ならびにお菓子以外にオーナメント(ライティング)等を新しく購入しました。
*2.お餅つき大会で使われたもち米、小豆以外に借りていた餅つき機の破損のため
弁償代などが含まれています。
*3.謝礼の内容は園の先生方ならびに教会関係者へのクリスマスギフトとして
ギフトカード代となります。
*4.父母会用の備品の費用となります。(コピー用紙、Greeting card、文具等並びにクラスマザー会でのお茶代などを含みます。)


Summary of 2014 February Class Mother Meeting

1. From Treasury: Mid-School-year Budget Summary
Please refer to the end of this page for details.

2. From the Mochi Committee
We had 524 guests coming to the event and we had $983 profit. We changed the location of the “Usu (rice mortar)” and it made everything flow a lot easier than before. Thank you everyone for your support and cooperation.
• The Mochi Event this year had a very at-home & comfortable atmosphere. People did not have to wait too long for the mochi. The timing of Taiko performance and the location of the Usu was good, too.
• I didn't like seeing mochi server(s) with nail polish.
• I didn't like seeing kids with dirty hands playing on the mochi cutting board.
• Volunteers brought small kids with them and it was difficult to work with them.
• Prefer to have the tables and plates disinfected.
• We had too many daikon radishes.
• Because of the stomach flu outbreak, we had many volunteers cancel their work.
• This event is for the kids; to have more kids get involved, perhaps we can have extra volunteers to watch the kids work.
• There were some mochi that had hard rice grains left in it and hard to eat.
• Mochis were very soft and very delicious.
• Prefer to have spoons with the zenzai (red bean soup).
• It was very nice to have tables for kids.

3. CPR and First Aid Class (2/5 9:00 – 12:00)
Feedback from those attended the class
• It was a very good class. The instructor used actual examples to explain things and it was very easy to understand. I recommended this class to others, and some told me that the reason they didn't sign up was because they felt it was a little too expensive.
• I liked the small class with casual feel. It is important to know that even just a little knowledge of CPR/first aid may be able to save more lives when needed.
• I really appreciated the class. I took a class taught in English before my child was born, but taking the class in Japanese made me understand the importance of CPR/First Aid a lot better. It gives me chill when I think that I was raising a child without the knowledge of CPR/first aid. I hope more mothers will attend next time. Also, I think we should have an AED in KNI.
• I took a CPR/First Aid class 2 years ago, before my child was born. I learned a lot more in this class. I think I am more aware of the importance of CPR/First Aid now that I am a mother. I think they are necessary knowledge as a parent.
Feedback from Volunteers
• We heard that many people were interested but unable to attend the class. We will see how many people are interested, and we may try to set up another class before Spring Break (next time will not be hosted by PA).

4. KNI Bazaar
Date: 3/8 (Sat) 11:00am – 2:00pm
Place: KNI school yard (in the field)
Donation accepted: 2/10 (Mon) – 3/1 (Sat)
• We will have Sanrio merchandise, clothes, toys, household items, bake sale, kids corner, etc. Please come and enjoy shopping with your family and friends.
• We are looking for volunteers to work on the day of the event. Please refer to the sign-up sheet.
• Event day volunteers will work in 2 shifts, 15 people each, 30 total. We are also looking for male volunteers, before 11:00am and around 14:00pm.
• We will give $5 worth of tickets to those who help out on the day of the event.
• We will have an advanced ticket sale at $10 for $12 worth of tickets.
• Last year, the proceeds were divided among the PA (50%), Shishiori Elementary School in Kesennuma, Japan (25%), and an earthquake relief fund (25%). We will be dividing the proceeds the same way this year as well (approved in the CM meeting).

5. Knitting Class
• Mrs Ikudome is holding a knitting class per Bazaar Commitee's request. She is in the office on Mon/Thurs so please come to see her when you have questions about knitting. If necessary, she can add another class on Mon/Thurs.
• Beginners can watch YouTube tutorials to learn how to knit. We also have knitting patterns in the office (for beginner – mid level) so please feel free to photocopy and take them home.

6. Akira-san's Cooking Demonstration
Date: 3/12 (Wed) 8:45am (class from 9:00am – 11:30am)
Place: Church Hall Kitchen
Class limited to 25 students
Menu: Vegetable potage soup, Red wine braised beef, Cheese cake.
Cost: $16 (cash only)
• Deadline to sign up: 3/5
• If you need babysitting, please add $1 per child.
• Class is held in a demonstration format. You can taste his cooking after class. We have recipe in both English and Japanese. English speakers are welcome to join.

7. March Class Mother Meeting
Next Class Mother Meeting will be held on 3/5 (Wed), before the KNI Bazaar.

8. Snacks
There were some opinions heard about snacks: Sometimes the snacks are not served on the day they are brought to school and kids are disappointed that his/her snack is not served. When there are leftovers, we would like to bring them back home. Also, if juice is not used up in a day, why don't we have the parents bring half gallon instead of one gallon?
From Encho-Sensei:
We do understand the mothers' feelings, and we try not to serve totally different snacks. If there is something you really want to be served on that day, or if you want to bring back the left overs, please let us know. Regarding the amount of juice to be brought, the amount that the kids drink differ according to weather and such. To be fair among all families we ask for one gallon of drink from everyone.

9. Fundraising
Scrips Sale (deadline 3/1) and Catalog Sale (3/3) has begun. There are many interesting items in the catalog. Thank you for your cooperation.

10. Emergency Phone Tree
Because there are changes in class roster every month (addition, transfers, etc), the update of the emergency phone tree is very difficult. To improve the situation, we are thinking of sending text messages to those parents with text message capability and phone message to those who cannot receive text messages. We will let you know when we decide on how to do this.


Kodomo No Ie Parents Association 2013-2014
Budget Report as of 1/31/14 02/01/2014 Treasurer


Content 2013 Budget 2013 Actual
Revenue Brought Forward Account $105.00 $185.33
PA fee $3,400.00 $2,860.50
Donation (Mochi Pounding Event)* $800.00 $983.00
Fund raising $- $-
Total $4,305.00 $4,028.83

Content 2013Budget 2013 Actual
Expenditure Christmas Party *1 $300.00 $528.02
Mochi Pounding *2 $400.00 $676.97
Sports Day $170.00 $-
Gifts to Teachers *3 $2,000.00 $595.00
Donation to Kodomo No Ie $545.00 $-
Graduation $100.00 $-
Saturday Class Recital $55.00 $-
Miscellaneous *4 $600.00 $234.13
Gifts of flowers to church $30.00 $-
Carried Forward Account $105.00 $-
Total $4,305.00 $2,034.12

*1. Purchased new ornaments for Christmas tree and also Drinks and Snacks
*2. Purchased Sweet rice and Redbeans and also paid new food processor due to
dameage one rented.
*3. Christmas gifts for teacher and Church associates.
*4. For PTA use, stationary, copy paper, Greeting Card and expence for Class mother
meeting.

If you have any question about the report, please contact us at any time.
Account : Midori Yamada( midorisan@pacbell.net), Yumiko Lin(yfurudate19@hotmail.com).


スポンサーサイト

 | HOME | 

こどもの家


new entries


categories

父母の会より Parents Association (49)
ファンドレイズ Fundraising (2)
イベント event (0)
未分類 etc. (0)
父母の会役員メンバー紹介 PTA members (3)
父母会とは(What is PTA?) (1)
行事役員より (0)
クラスマザー会議事録 (5)

calender

01 | 2014/02 | 03
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 -

archives


search


上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。